foto: Wikimedia Commons, k užití pro média/Plecharéna v Olomouci
HC Olomouc v letošní sezoně Tipsport extraligy nepřekvapila a do čtvrtfinále play-off se neprobojovala. Po skončení sezony ale pobavila sportovní fanoušky, když naplno využila marketingového potenciálu tamního klubu Belmondo.
Do tohoto nočního klubu v centru hanácké metropole se během reprezentačního srazu vydala trojice fotbalistů Kuchta, Brabec a Coufal. Druhý den se vše dostalo do médií a hráči museli sraz opustit.
Mnozí jejich chování odsoudili, další se bavili. Během utkání s Moldavskem někteří fanoušci skandovali pokřiky, ve kterých byl název klubu zahrnutý, na internetu vznikaly vtipné koláže.
Belmondo rázem znala celá Česká republika. Že se jedná o dobrou reklamu, potvrdil serveru PrahaIN.cz i jeho provozní Filip Přenosil.
Marketingový potenciál nyní využívá i hokejový klub z Olomouce. Letos pořádá již druhý ročník takzvaného MORA Festu, což je akce, která se koná v areálu tamního hokejového stadionu. Mimo jiné tady vystoupí několik kapel.
A jak uvedl klub na sociálních sítích, afterparty bude v Belmondu. V rámci pozvánky je hlavní tvář obránce West Hamu Vladimír Coufal, tedy jeden z „pijanů“ reprezentačního srazu za dob trenéra Šilhavého.
„Tato trochu nešťastná událost, co se během srazu fotbalové reprezentace v Belmondu udála, pořád rezonuje světem sportu. Takže jsme toho trochu využili. My ale s Belmondem máme marketingovou spolupráci již poslední dvě sezony. Takže i po domluvě s nimi jsme se na tomto domluvili. Součástí MORA festu je, že každý návštěvník má v sobotu po konci akce vstup do Belmonda,“ popsal nám marketingový manažer HC Olomouc Simon Vejtasa.
Vraťme se ale ještě zpátky k základní části a divácké návštěvnosti Olomouce. Pro fanoušky z celé republiky se jedná o hodně atypický výjezd. V tamní stařičké plechové hale jsou hodně nízké teploty, což je například pro sparťany velký nezvyk.
Domácí si už zřejmě zvykli. V základní části jich dorazilo na zimní stadion v průměru 4.754, což dělá osmé místo v extralize.
„Mohlo by to být lepší. Na druhou stranu spokojení s návštěvností jsme, protože, co se týká procentuálního zaplnění haly, tak to číslo vůbec špatné nebylo. A vzhledem k tomu, jaké máme v Plecharéně podmínky pro diváky, přes zimu tady jsou tři stupně nad nulou. Za to sluší našim fanouškům poděkovat, že i přes ne úplně příznivé podmínky chodí náš klub podporovat,“ zmiňuje Vejtasa.
Z Plecharény. Zdroj: PrahaIN.cz
Hokej drtí fotbal
Dá se v těchto podmínkách ještě někam růst?
„Zcela bez debat by vylepšení komfortu pro diváky mohlo pomoct ke zvýšení návštěvnosti, ale na druhou stranu se minimálně můžeme pokusit o zvýšení návštěvnosti i v rámci aktuálních podmínek. Není to nereálné,“ říká marketingový ředitel.
Hokej je v Olomouci aktuálně číslo jedna. Nad fotbalem vítězí. Fotbalový klub sice může pomýšlet na účast ve skupině o titul v nadstavbě Fortuna ligy, ale fanouškům se nelíbí některé kroky vedení. V druhé polovině března dokonce oblepili Andrův stadion plakáty. „Už toho bylo vážně dost. Prasata z vedení, vzdejte se velení,“ psalo se na jednom z nich. Fotografie přinesl například Olomoucký Deník.
Letošní průměrná návštěvnost Sigmy Olomouc je 4.188 diváků. Fotbal má přitom mnohem lepší podmínky pro fanoušky, Andrův stadion patří k jednomu z nejmodernějších a také největších stadionů v České republice. Několikrát tady už hrála také česká reprezentace.
Andrův stadion. Zdroj: PrahaIN.cz