Nejspokojenější pacienty má pražská Nemocnice Na Homolce
foto: Nemocnice Na Homolce/Petr Polouček, ředitel Nemocnice Na Homolce
Ministerstvo zdravotnictví vypsalo v říjnu první ročník projektu Národního hodnocení spokojenosti pacientů. A právě zde se mezi hodnocenými nejlépe umístila Nemocnice Na Homolce. Do projektu se zapojilo 13 českých a moravských, převážně přímo řízených nemocnic, které disponují lůžkovými odděleními.
„Výsledkem projektu jsme velice potěšeni. Zároveň je to pro nás velký závazek. Spokojenost pacientů je naší prioritou a stále pracujeme na tom, abychom nejen dobře léčili, ale aby u nás pacienti našli přívětivé prostředí a vstřícný personál, který mu poskytne všechny potřebné informace a který mu pomůže překonat často nejtěžší chvíle,“ uvedl k výsledkům ředitel nemocnice Petr Polouček.
Do hodnocení se zapojilo několik stovek pacientů, kteří vyplňovali podrobný dotazník. Ti hodnotili zdravotnické zařízení v osmi kategoriích.
- Přijetí pacienta do zařízení
- Respekt, ohled, úcta k pacientovi
- Koordinace a integrace péče o pacienta
- Informace a komunikace s pacientem
- Tělesné pohodlí pacienta
- Citová opora pacienta
- Zapojení rodiny a blízkých do léčby pacienta
- Propuštění pacienta ze zařízení
|
Projekt Národní hodnocení spokojenosti pacientů je výsledkem dlouhodobé aktivity Ministerstva zdravotnictví, jejímž hlavním cílem je nastavení jednotného systému sledování a vyhodnocování spokojenosti pacientů v Česku. Zároveň jde oposílení hlasu pacienta v systému poskytování lůžkové zdravotní péče.
Sledování spokojenosti pacientů je pro poskytovatele zdravotních služeb jedním z povinných standardů interního systému kvality a bezpečí poskytované péče.
Dosud byl způsob naplňování tohoto požadavku velmi nejednotný a výstupy z těchto řešení nenabízely prakticky žádné systémové využití.
Psali jsme
ROZHOVOR Petr Polouček působí jako ředitel Nemocnice Na Homolce, kam do funkce nastoupil dne 15.listopadu 2018. Má respekt laické i odborné…
Tagy
Speciály