Nejspokojenější pacienty má pražská Nemocnice Na Homolce

10. 02. 202214:03
Nejspokojenější pacienty má pražská Nemocnice Na Homolce
foto: Nemocnice Na Homolce/Petr Polouček, ředitel Nemocnice Na Homolce

Ministerstvo zdravotnictví vypsalo v říjnu první ročník projektu Národního hodnocení spokojenosti pacientů. A právě zde se mezi hodnocenými nejlépe umístila Nemocnice Na Homolce. Do projektu se zapojilo 13 českých a moravských, převážně přímo řízených nemocnic, které disponují lůžkovými odděleními.

„Výsledkem projektu jsme velice potěšeni. Zároveň je to pro nás velký závazek. Spokojenost pacientů je naší prioritou a stále pracujeme na tom, abychom nejen dobře léčili, ale aby u nás pacienti našli přívětivé prostředí a vstřícný personál, který mu poskytne všechny potřebné informace a který mu pomůže překonat často nejtěžší chvíle,“ uvedl k výsledkům ředitel nemocnice Petr Polouček.

Do hodnocení se zapojilo několik stovek pacientů, kteří vyplňovali podrobný dotazník. Ti hodnotili zdravotnické zařízení v osmi kategoriích.

  • Přijetí pacienta do zařízení
  • Respekt, ohled, úcta k pacientovi
  • Koordinace a integrace péče o pacienta
  • Informace a komunikace s pacientem
  • Tělesné pohodlí pacienta
  • Citová opora pacienta
  • Zapojení rodiny a blízkých do léčby pacienta
  • Propuštění pacienta ze zařízení

Projekt Národní hodnocení spokojenosti pacientů je výsledkem dlouhodobé aktivity Ministerstva zdravotnictví, jejímž hlavním cílem je nastavení jednotného systému sledování a vyhodnocování spokojenosti pacientů v Česku. Zároveň jde oposílení hlasu pacienta v systému poskytování lůžkové zdravotní péče.

Sledování spokojenosti pacientů je pro poskytovatele zdravotních služeb jedním z povinných standardů interního systému kvality a bezpečí poskytované péče.

Dosud byl způsob naplňování tohoto požadavku velmi nejednotný a výstupy z těchto řešení nenabízely prakticky žádné systémové využití.

Tagy

Speciály

Kudy kráčel zločin
Tajnosti slavných