Zaměstnanci magistrátu mohou nově využít krizovou linku

06. 09. 202311:11
Zaměstnanci magistrátu mohou nově využít krizovou linku
foto: Patrik Pašek, PrahaIN.cz/Pevná linka, ilustrační foto

Krizová poradní linka pro zaměstnance magistrátu funguje od začátku září. Obrátit se na ni mohou všichni zaměstnanci, kteří se dostali do psychicky těžkých situací nejen v souvislosti se svým povoláním, ale i v osobním životě.

Podle tiskové zprávy magistrátu se na vzniku krizové telefonní linky podílela Zdravotnická záchranná služba hlavního města. Linka byla spuštěna v pátek 1. září a určena je všem zaměstnancům pražského magistrátu.

O pomoc si mohou zavolat všichni, kdo se dostali do těžké psychické situace nejen v souvislosti s výkonem povolání, ale i v osobním životě. Pracovníci jim pomohou s řešením aktuální situace anebo poradí, jak dále problémy řešit.

Zaměstnanci čelí náročným situacím

„V posledních několika letech hlavní město čelilo různým globálním krizím, které měly enormní vliv na občany jak v osobní rovině, tak i v té pracovní. Velké množství našich zaměstnanců čelilo v období koronaviru nebo uprchlické krize mnoha psychicky náročným situacím, které se nemusí negativně projevit ihned, ale až s postupem času. Věřím, že tato linka je jedním z důležitých kroků, jak zamezit psychickým potížím a předejít prohlubování osobních problémů,“ informoval Martin Kubelka, ředitel Magistrátu hl. m. Prahy.

Telefonní linka bude fungovat nepřetržitě. Obsluhovat ji budou vyškolení pracovníci, kteří byli vzděláni v oblasti poskytování první psychické pomoci. Podobnou pomoc už navíc nabízejí několik let svým vlastním kolegům.

Hovory nejsou nahrávané a není z nich pořizován žádný záznam. Vše je navíc zcela anonymní.

Pražská linka důvěry je pro všechny

Centrum sociálních služeb Praha provozuje Pražskou linku důvěry, která je určena úplně všem. Na čísle 222 580 697 nabízí nonstop pomoc v psychicky náročných obdobích. Zájemci mohou využít také služeb internetového poradenství formou emailu linka.duvery@csspraha.cz či chatu chat-pomoc.cz.

Zavolat či napsat může každý, kdo se ocitl v náročné životní situaci. Nezáleží přitom na místě pobytu, věku, pohlaví či obsahu problému. Jedinou podmínkou je schopnost dorozumět se česky.

Vše je anonymní a nic se nenahrává

Linka je součástí České asociace pracovišť linek důvěry a dodržuje její etické kodexy práce. Hovory jsou zcela anonymní, nejsou nahrávány a číslo volajícího se dispečerům nezobrazuje. Služby jsou navíc zcela zdarma, účtován je pouze poplatek operátorovi za spojení s pevnou linkou či za internetové připojení.

Nejčastěji se na linku obracejí klienti, které trápí stres, psychické vyčerpání, samota, úzkost, deprese či jiné duševní onemocnění. Dále také problémy v mezilidských vztazích, domácí násilí, prožité trauma či tíživá sociální situace.

Kromě okamžité pomoci nabízí Pražská linka důvěry také informační servis z oblasti návazných psychosociálních služeb pro laiky i odborníky. Na provozu spolupracují také další organizace v rámci sociálních sítí i projektů zaměřených na rozvoj kvality služeb.

Tagy

Speciály

Kudy kráčel zločin
Tajnosti slavných