foto: Barbora Novotná, PrahaIN.cz/Pražská pobočka Lidlu
Lidl představil elektrokamion. Je určený k zásobování. „V Lidlu budou prázdné regály, protože jim zkolabuje zásobování,“ obávají se lidé. Firma si je kritiky vědoma a našemu serveru vysvětlila, jak se věci skutečně mají.
Není tomu tak dlouho, co Lidl na svých sociálních sítích zveřejnil příspěvek ohledně nového elektrokamionu, který má do konce ledna testovat při zásobování prodejen v okolí Prahy. Plně elektrický vůz značky Mercedes-Benz je prý udržitelný, pokrokový, inovativní a tichý.
„S ohledem na nulové emise CO2 je elektrokamion jako stvořený pro distribuční dopravu v městském prostředí,“ napsal Lidl. A zejména touto větou vyvolal silnou negativní odezvu.
Společnost již v říjnu minulého roku informovala, že jako první zásobuje své prodejny plně elektrickým nákladním vozidlem Volvo. Zmiňme, že Lidl se ve své strategii zavázal, že do roku 2030 sníží ve srovnání s rokem 2019 své provozní emise o 80 procent.
Psali jsme
Na českých silnicích jezdí jen něco přes dva tisíce elektromobilů. Jejich počet sice meziročně pravidelně stoupá, řadu lidí ovšem děsí vysoká…
„První elektrické nákladní vozidlo v naší flotile znamená zlomový moment v naší logistice. Již v loňském roce se nám podařilo do naší flotily zapojit vozidlo na pohon zkapalněným zemním plynem - LNG. Nyní se však posuneme v našem cíli ohledně omezování emisí zase o krok dál. Těší nás, že se společnost Volvo Trucks odhodlaně pustila do vývoje těchto unikátních vozidel, díky kterým naše logistika omezí dopady na životní prostředí. Jsme rádi, že máme tak silného partnera jako společnost C.S.CARGO, s nímž spouštíme zásobování našich prodejen prvním nákladním elektrovozem, který bude v České republice v našem oboru jezdit,“ uvedl v říjnu tiskový mluvčí Lidlu Tomáš Myler.
Výroba elektřiny není bezemisní
O několik měsíců poté představil i zmíněný elektrokamion.
V diskuzi, která se velmi rychle pod příspěvkem rozeběhla, se většina pozastavovala zejména nad faktem, kolik stojí nabití jedné baterie, která musí být velká a těžká. A kolik toho kamion na jedno nabití ujede.
Lidem se nelíbila ani slova o nulových emisích.
Psali jsme
Obchodní řetězec Lidl bojuje proti plýtvání. Jeho bedýnky za 25 korun se zeleninou a ovocem, které by se normálně vyhodilo, jsou mezi zákazníky…
Elektromobily jsou sice prezentovány jako symbol boje proti klimatickým změnám, lidé ale zapomínají, že už při výrobě baterií vzniká velké množství škodlivin. I výroba elektřiny generuje emise CO2. „Každé elektrické auto nebo náklaďák má svůj výfuk v nejbližší elektrárně,“ poznamenal jeden z diskutujících.
Prázdné regály
Někteří se báli o oblíbené zboží, zda ho kamion vůbec zvládne dovézt. „Takže v Lidlu budou prázdné regály, protože jim zkolabuje zásobování,“ psal zákazník. „Kdybyste radši nakupovali potraviny od lokálních výrobců a neřešili blbosti,“ uvedl další.
Psali jsme
Jsou to skoro přesně dva měsíce, kdy jeden z reportérů serveru PrahaIN.cz vyrazil směrem k Hradci Králové, kde jsme narazili na ohromné množství…
Příspěvek, který by „zelenou“ snahu Lidlu ocenil, bychom těžko hledali. A to se jich pod příspěvkem shromáždila téměř tisícovka.
I Lidl vlnu negativních komentářů zaregistroval, jak nám potvrdl tiskový mluvčí Tomáš Myler.
„Rádi bychom však uvedli bližší informace, které se týkají tohoto elektrokamionu. Emise skleníkových plynů se v transportu počítají z emisí, které jsou generované během celého životního cyklu paliva. Index v případě použití zelené elektrické energie, kterou dobíjíme využívaný elektrokamion v našem logistickém centru v Buštěhradě, je oproti využití naftového pohonu nižší o 96 procent. Lokální emise CO2 jsou v případě tohoto vozu nulové. Naše společnost věří v Pařížskou dohodu a udržitelnost nevnímá jen jako módní záležitost, ale jako velmi zásadní součást našeho podnikání, přičemž elektromobilita je jedním z nástrojů k dosažení udržitelnosti,“ sdělil pro PrahaIN.cz Myler.