foto: Bára Richterová, PrahaIN.cz/Primark, ilustrační obrázek
Zkušební kabinky jsou nepostradatelnou součástí každého obchodu s oblečením. V rámci jejich návštěvy se mnozí pozastavují zejména nad nelichotivým osvětlením. Nás však čtenářka oslovila s jiným problémem: čistotou.
S poměrně zajímavým problémem se na naši redakci obrátila jedna z našich čtenářek. Zaslala nám několik fotografií ze zkušebních kabinek v obchodě Primark na Václavském náměstí. Zachytila na nich podlahu v jedné z kabinek, kde je vidět hned několik velkých chuchvalců prachu a také další nepořádek.
„Byla jsem v šoku, přišlo mi to velice nechutné. Toho prachu jsem si všimla až poté, co jsem si v kabince sundala boty a šlápla do toho jen v bílé ponožce. Samozřejmě už pak bílá nebyla. Ten nepořádek tam navíc rozhodně nemohl být jen za jeden den. Byly to úplně chuchvalce. Prach, vlasy, do toho nějaké žmolky a papírky. Nepřišlo mi to v pořádku,“ sdělila redakci čtenářka, která si prý další zkoušení oblečení v kabinkách lépe rozmyslí a vždy bude podlahu kontrolovat ještě předtím, než se zuje.
Obchod Primark jsme požádali o vyjádření. Zajímalo nás, jak často se zkušební kabinky uklízí, či kdo je za úklid zodpovědný.
„Záleží nám na tom, aby naši zákazníci měli při každé návštěvě našich prodejen skvělý zážitek. Ve spolupráci s našimi dodavateli a týmy v prodejnách usilovně pracujeme na udržení vysokých standardů, které naši zákazníci očekávají, včetně častého úklidu podlah prodejen a zkušebních kabinek. Snažíme se vždy naslouchat zpětné vazbě, abychom mohli nakupování u nás zlepšovat,“ sdělilo nám tiskové oddělení Primarku.
Psali jsme
Poté, co PrahaIN.cz publikovala článek o třešních v prodejně Delmart, jejichž jeden kilogram vycházel na téměř osm set korun, se na naši redakci…
Vyzkoušeli jsme pět obchodů, většina si vedla dobře
Zajímalo nás ale také to, jak si vedou ostatní. Navštívili jsme proto obchodní centrum Arkády Pankrác a nahlédli jsme do pěti obchodů s módou, respektive do jejich zkušebních kabinek. Zaměřili jsme se přitom právě na čistotu. Rozdíly nás šokovaly. V jednom případě jsme dokonce zaznamenali velice podobnou situaci, jakou nám dříve popsala čtenářka.
Čistotu kabinek jsme se rozhodli postupně otestovat v obchodech H&M, HalfPrice, NewYorker, Lindex a Orsay. Ve všech jsme náhodně vybrali jednu z volných kabinek a zkontrolovali podlahu, sedačku i věšáky. Ve většině případů bylo vše v normě a nevšimli jsme si žádných zásadnějších problémů.
V HalfPrice si na úklid zřejmě nepotrpí
Šok nás čekal v kabince prodejny HalfPrice. Ihned po vstupu jsme si vzpomněli na zaslané fotografie. Pohled byl totiž téměř totožný. Chuchvalce prachu, vlasy, žmolky. Ani zde to nevypadalo, že jde o nepořádek za jediný den.
Podlaha v kabince obchodu HalfPrice. Foto: redakce PrahaIN.cz
Také my jsme v kabince pořídili několik fotografií a zaslali je společně s otázkami na e-mailovou adresu obchodu. Pracovnice informačního oddělení nám následně odpověděla, že náš podnět předala na obchodní oddělení, které má na starosti prodejnu v Arkádách Pankrác. Odpovědi, ale ani žádné další reakce, jsme se však ani po více než týdnu nedočkali.
Nejlepším dojmem na nás naopak působily kabinky v H&M a Lindex. Zdály se udržované a čisté. Na druhou příčku bychom pak shodně umístili kabinky v Orsay a NewYorker, kde na nás na věšácích v kabince čekala neuklizená ramínka po předchozích zákaznících a v jednom případě na zemi ležela odtržená cedulka. Jinak bylo ale vcelku čisto.