Didaktické testy 2022: Maturanty děsil robůtek a příběh mongolské babičky

03. 05. 202218:34
Didaktické testy 2022: Maturanty děsil robůtek a příběh mongolské babičky
foto: Andrea Poláková (se svolením)/Didaktické testy - ilustrační foto

Didaktické testy mají studenti napsány. Redakce PrahaIN.cz sledovala jejich reakce a pocity po dokončení písemné části zkoušky. Některá zadání studentům skutečně způsobila potíže. Kámen úrazu byl například v robůtkovi, který se pohyboval po obloucích spirály.

V pondělí začali studenti maturitu testy z angličtiny a matematiky, mezi těmito obory si mohli vybrat. V úterý se pokračovalo slohovou prací a testem z českého jazyka.

Pro splnění zkoušky z matematiky je potřeba získat minimálně 17 bodů z 50 možných. Z češtiny je potřeba získat minimálně 22 bodů a celkově lze také dosáhnout 50. V případě angličtiny lze dostat až 95 bodů a pro splnění zkoušky je potřeba mít jich alespoň 42.

Letošní didaktický test z matematiky hodnotilo mnoho studentů jako jednoduchý. Mohli ho totiž porovnat s testy z předchozích let, na kterých si svou zkoušku trénovali.

„Nebylo to těžké, jen najít správné informace z textu,“ zaznělo od jedné z maturantek na facebooku.

„Ten mi snad přišel nejlehčí. Ale mně tyhle úlohy vždycky šly, tak možná proto,“ okomentovala test jiná studentka.

Největší problémy dělal v testu z matematiky studentům „robůtek“. Většina přiznala, že neví, jak úlohu vyřešit. A co vy, dopátrali byste se ke správné odpovědi?

Robůtek se pohybuje po spirále. Nejkratší dobu stráví na prvním oblouku spirály. Časy strávené na dalších obloucích se postupně prodlužují. Rozdíl časů strávených na kterýchkoliv dvou po sobě jdoucích obloucích je konstantní. První dva oblouky překoná robůtek za 32 sekund, samotný čtvrtý oblouk také za 32 sekund. Vypočtěte čas, který robůtek stráví na pátém oblouku. V záznamovém archu uveďte celý postup řešení.

Kolik T je ve slově spisovatel?

U testu z angličtiny si studenti nebyli jistí, jestli v některých úlohách psát množné, nebo jednotné číslo a zda používat člen. Často se také stávalo, že jim vypadávala písmenka a ukázalo se, že velká část maturantů si nebyla jista, jak napsat anglicky slovo „spisovatel“. Mnoho z nich jej napsalo chybně s dvěma T, tedy „writter“.

O den později absolvovali studenti čtvrtých ročníků psaní slohu a testu z češtiny. Na sloh si nikdo příliš nestěžuje ani na sociálních sítích, zato test se zdál účastníkům zkoušky horší než v předchozích letech.

„Pohroma, neočkávám ani minimální počet bodů,“ zaznělo od jedné z maturantek ve facebookové skupině.

Nejčastěji maturanti uváděli, že je potrápil mongolský příběh z knihy Paměť mojí babičce. Zeptali jsme se jedné z maturantek, co přesně jí při vyplňování testu dělalo potíže.

„Já jsem tomu prostě nerozuměla, četla jsem to asi třikrát, ale bylo tam tolik zvláštních slov, že se v tom nedalo vyznat,“ sdělila redakci PrahaIN.cz Zuzka K.

Výsledky didaktických testů dostanou ředitelé za necelé dva týdny - 15. května. Nejpozději následující den by je měli obdržet i studenti. Zda tedy nakonec uspěli se ještě nějakou chvíli nedozví.

Tagy

Speciály

Kudy kráčel zločin
Tajnosti slavných