foto: Marek Jindra, PrahaIN.cz/Pobočka České pošty v Olšanské ulici
Česká pošta zrušila k 1. červenci letošního roku tři sta svých poboček po celém Česku. Například v Praze 3 jich bylo zrušeno pět, zůstala jediná v Olšanské ulici. Redakce PrahaIN.cz ji navštívila v pátek 15. července asi půl hodiny před polednem. Na služby Czech Pointu jsme čekali asi dvacet minut.
Městská část Praha 3 se v jarních měsících prostřednictvím svých představitelů snažila rozhodnutí vedení České pošty zvrátit. Panovaly obavy, že pro osmdesát tisíc obyvatel, kteří zde žijí, nebude možné adekvátním způsobem zajistit dostupnost poštovních služeb.
„Nedokážu si představit, že městskou část, kde žije 80 tisíc obyvatel, bude obsluhovat jedna jediná kamenná pobočka. Výrazně se tím sníží komfort pro naše občany, s čímž zásadně nesouhlasím. Jakkoli lze pochopit ekonomické motivy České pošty, nemůžeme se spokojit se stavem, který by vedl v podstatě k ochromení tohoto druhu služeb v naší městské části,“ uvedl na jaře starosta Prahy 3 Michal Vronský na webových stránkách městské části.
Psali jsme
Česká pošta nevyslyšela přání pražských radnic a nezachová žádnou z poboček, které chce od července zrušit. Pošta však městským částem slíbila…
Otevřeno devět přepážek z deseti
Ve vstupním prostoru pobočky České pošty v Olšanské ulici, kde jsou umístěny dva monitory pro tisk objednacích lístků, a v samotné hale s jednotlivými přepážkami se pohybovalo v době naší návštěvy asi dvacet až dvacet pět lidí.
Díky prosklené střeše nepůsobí nepříliš velký prostor haly stísněným dojmem, byl tu také dostatek míst k sezení.
Pracovníci České služby měli otevřeno celkem u devíti z deseti okének, které jsou zde k dispozici.
Vzhledem k bezmála třicetistupňovým venkovním teplotám byla klimatizace nastavena na vyšší vnitřní teplotu, ale čekání v teple se dalo vydržet a nehrozilo nebezpečí vzniku respiračních onemocnění z přechodu mezi prostředími z vysokým teplotním rozdílem.
Interiér pobočky České pošty v Olšanské ulici / foto: PrahaIN.cz
Pět lidí v pořadí, čekání dvacet jedna minut
Chtěli jsme využít služeb ověření listin na přepážce Czech POINT. Podle čísla na vytištěném lístečku bylo před námi na příslušných přepážkách pět dalších klientů a než jsme přišli na řadu, uběhlo dvacet jedna minut.
Cena za ověření jedné stránky vyjde na třicet korun, černobílá kopie na 3 koruny. Ale například i opětovná žádost o vydání nových přístupových údajů do datové schránky je zdarma.
„To víte, pracujeme zadarmo a také to podle toho na poště vypadá,“ komentovala poslední informaci napůl žertem pracovnice za přepážkou a dodala, že návštěvníků na pobočce je pořád hodně, i když je otevřeno skoro dvanáct hodin denně.
Na podání dopisu se čekalo patnáct minut
Zjišťovali jsme ještě, jak dlouho trvá, než se člověk dostane k okénku, když chce podat dopis. I když před námi byli jen dva další návštěvníci, tak do vyvolání našeho pořadového čísla uběhlo přesně patnáct minut.
Otevírací doba na poště v Olšanské ulici je ve všední dny od 08:00 do 19:30 hodin, v sobotu od 09:00 do 13:00 hodin. V neděli je zavřeno.