foto: Markéta Vančová, PrahaIN.cz/Pohled ze Smíchovské náplavky
Kobka číslo 1 na smíchovské straně náplavky hledá nového nájemce. Atraktivní prostor by měl sloužit jako kulturní a společenské oživení méně atraktivní strany řeky. Právě dramaturgický zájem bude ve výběrovém řízení nejdůležitější.
O vyhlášení otevřeného výběrového řízení na pronájem kobky číslo 1 na Smíchovské náplavce informuje tisková zpráva magistrátu. Nového provozovatele kulturního a společenského prostoru hledá městská společnost Trade centre Praha (TCP), která pražské náplavky spravuje.
„Kobka 1 je společně s přilehlým okolím dlouhodobě samostatným a specifickým místem na Smíchovské náplavce se znatelně nižší návštěvností než její jižní část. Nájemce by se proto měl s tímto faktorem úspěšně vypořádat a využít pozitivních aspektů, které daná lokalita nabízí, jimiž jsou například lepší dopravní dostupnost nebo viditelnost kobky z frekventovaného Palackého mostu,“ uvedl pražský radní pro majetek, transparentnost a legislativu Adam Zábranský (Piráti).
Zájemci se mohou hlásit do 4. března
Možnost provozovat atraktivní prostor v nábřežní zdi se zájemcům otevírá poprvé po téměř čtyřech letech. Cílem výběrového řízení je zajistit a oživit kulturní a společenskou atmosféru odpovídající lokalitě poblíž Palackého mostu. Zájemci mohou své nabídky posílat do 4. března, vítěz získá smlouvu na dobu neurčitou. Více informací a podrobností k řízení je k dispozici ZDE.
„Pražské náplavky jsou unikátním prostorem, který obyvatelům našeho hlavního města i jeho návštěvníkům poskytuje prostor a příležitost k relaxaci, ale také možnost k poznání ojedinělých míst v přímé blízkosti Vltavy. Takže snahy o jejich kultivaci a zodpovědné provozování místních zařízení vnímám jednoznačně pozitivně,“ dodal primátor Prahy Bohuslav Svoboda (ODS).
60 metrů čtverečních, zahrádka a k tomu vysoká nábřežní zeď
Kobka disponuje plochou větší než 60 metrů čtverečních. V rámci provozu je možné využít také předzahrádky a prostoru u vysoké nábřežní zdi. Ta může sloužit pro pořádání větších akcí či panelových výstav.
Primárním požadavkem na nového nájemce bude jeho provozní a dramaturgický záměr. Roli bude hrát také nabídnutá cena za pronájem a předchozí zkušenosti s podobným typem podnikání.
„Věříme, že zájemci uchopí možnost pronájmu jako jedinečnou příležitost k oživení významného veřejného prostoru. Je to totiž po téměř čtyřech letech vůbec poprvé, co mají možnost se o atraktivní prostor některé z kobek ucházet. Výhodou by pro ně mělo být rovněž to, že příjem nabídek nově digitalizujeme a je tak možné je podávat prostřednictví elektronického nástroje Tender arena,“ dodal tiskový mluvčí TCP Martin Boška.
Psali jsme
TISKOVÁ KONFERENCE: V úterý odpoledne byly slavnostně uvedeny do provozu dva interaktivní panely s dotykovou obrazovkou na nových zastávkách…
Nového nájemce už našlo čapadlo Hollar
Nového provozovatele našlo pomocí výběrového řízení společnosti TCP také čapadlo a náplavka Hollar na druhé straně řeky. Jak informuje web první městské části, i ten musel splnit řadu přísných podmínek. Každý měsíc bude muset za provozování platit nájemné ve výši 151 tisíc korun. Oplátkou může v oblíbené lokalitě přímo u břehu Vltavy pokračovat v konání kulturních a odpočinkových aktivit.
Výběrové řízení přitom probíhalo velice podobně. Jeho hlavním bodem byl dramaturgický záměr dalšího směřování provozu prostor. Tvořil dokonce padesát procent hodnocení. Roli hrála také nabídnutá cena za pronájem, která začínala na 30 tisících korun. Významným bonusem byla předchozí zkušenost zájemce s provozem podobného zařízení a reference. K těm komise přihlížela z dvaceti procent.
Provozovatele hledá také Dvanáctka
V současné době hledá svého provozovatele také replika stodoly v areálu Viničního domku na Praze 12. O schváleném pachtu informuje web Dvanáctky. Nový provozovatel, který by měl mít na starosti část areálu včetně občerstvení v replice stodoly, uzavře s radnicí smlouvu na dva roky s možností prodloužení. Minimální roční pachtovné bylo stanoveno na 12.000 korun.
Zájemci mají své nabídky posílat písemně prostřednictvím podatelny. Nejzazší termín pro podání je 23. února 2024. Jednotlivé nabídky následně posoudí komise a vybrané zájemce pozve k osobnímu pohovoru. Uzavření smlouvy pak posvětí Rada městské části Praha 12.
V požadavcích zadavatele, tedy radnice Prahy 12, například stojí, že nový provozovatel by měl pořádat minimálně 12 kulturních a společenských akcí ročně. Měl by také spolupracovat při pořádání akcí městské části a provozovat v místě občerstvení v rámci vlastní podnikatelské činnosti.