„Horší to ještě nebylo,“ říká pražská pošťačka. Jenže mluví o zákaznících

04. 12. 202310:05
„Horší to ještě nebylo,“ říká pražská pošťačka. Jenže mluví o zákaznících
foto: Georgi Bidenko, PrahaIN.cz/Vozidlo České pošty

Štědrý den se blíží a většina z nás už nějaké dárky nakoupené má. Řada lidí ovšem nakupuje dárky výhradně on-line. Pro ně je to nejjednodušší, na počítači objednají, zaplatí a balíček jim kurýr doveze domů nebo ho uloží do některého z výdejních boxů. Jenže doručovatelé přepravních společností a České pošty zažívají před Vánoci krušné časy. „Je to můj nejméně oblíbený měsíc,“ přiznala poštovní doručovatelka z Prahy 3.

Naše redakce s ní hovořila již koncem letošních prázdnin, poté, co pošta zrušila tři sta poboček a propustila přes tisíc zaměstnanců. Už v té době přiznala, že pošťačky nestíhají. Horší prý je to, jak jim lidé nadávají.

„Chápu, že je to otrava čekat na dopis i týden, ale my za to nemůžeme,“ říká paní H. V. pro PrahaIN.cz. Její totožnost redakce zná, ale zveřejňovat ji nebudeme.

Sešli jsme se s ní znovu, abychom se zeptali, jaká je situace nyní.

„Přijde mi, že nadávat na pošťačky je už taková česká klasika, horší to s lidmi ještě nebylo,“ říká. Ptali jsme se jí na stejnou otázku jako před několika měsíci. Neplánuje z pošty odejít a najít si jinou práci? „Nechci odejít, pracuji pro Českou poštu skoro celý život. Štve mě, to jo, ale neodejdu,“ zopakovala.

Vánoční pohledy jsou už výjimkou

Jinak se ale prý nezměnilo nic. Stále nestíhají a stále jim lidé nadávají. Pošty je nyní prý víc, ale zase tak velké rozdíly to nejsou. „Dřív se před svátky posílalo hodně pohledů, to už teď není. To jsem roznášela během týdně snad stovky pohledů. Dnes už to jsou spíš výjimky,“ vzpomíná.

„Daleko horší to mají kluci, co rozváží balíčky. Stovky balíků denně, ti doslova večer padají na hubu. A opět se budu opakovat, ale není na tom nejhorší je doručit, ale komunikovat s lidmi,“ říká doručovatelka. Lidi prý buď neberou telefony, nebo si nechají poslat balík domů, a pak neotvírají.

Ptali jsme se, jestli by si nevzpomněla na nějaký konkrétní případ problémové komunikace s lidmi.

„Zrovna minulý týden vezl kolega balík do velké kancelářské budovy, kde jsou desítky firem, pán na volání nereagoval, jen odepsal zprávou, že má jednání, ať mu balík nechá na recepci. Jenže neuvedl firmu a na dotaz, z jaké firmy je, odpověděl po 40 minutách. To už od nás samozřejmě nikdo nečekal. Od pána si pak po telefonu vyslechl nepěkná slova,“ vypráví pošťačka.

„Řval na mě.“

Druhý případ se stal přímo jí.

„Doručovala jsem a vyběhl na mě pán, že jsme mu zničili dárek. Nejdřív jsem nechápala, pak mi vysvětlil, že mu Česká pošta doručila balík se sklem, které bylo po otevření rozbité. Ukázal mi i balík, který na první pohled porušený nebyl. Doslova na mě řval, jak jsme si to mohli dovolit, že ho to stálo tisíce,“ říká.

V takovém případě měl prý podat reklamaci přímo na Českou poštu. „Ale na mě řvát nemusel, já za to nemůžu,“ dodává pošťačka.

Plné dovážkové vozy ale nevídáme jen u České pošty.

Naše redakce vyzpovídala i řidiče společnosti PPL.

„Denně rozvážím od devíti do pěti hodin kolem 200 zásilek, to představuje dodání na přibližně 170 adres. Mám svůj rajón, to by jinak nešlo. Nejdříve rozvezu zásilky, potom následuje svoz,“ uvedl.

PPL minulý rok slíbila zásilky vyzvednuté na 22. prosince doručit do následujícího dne.

„Nejsme roboti, ale lidi. Radost z toho nemám, ale budeme to muset samozřejmě stihnout. Tak to prostě je,“ dodal.

Tagy

Speciály

Kudy kráčel zločin
Tajnosti slavných