foto: PrahaIN.cz/Avízo v Kauflandu
V Kauflandech mají u pokladen vyvěšenou ceduli s nápisem: „Vážíme si vašeho času“. Hlásá, že každý zákazník, který ve frontě u pokladny čekal déle než pět minut, jako kompenzaci na informacích obdrží poukázku ve výši padesát korun. Upozornili nás na to čtenáři. Do prodejny jsme se proto vypravili.
Čtenáři byli dva a oba se shodli na tom, že přehlédli miniaturní text na zmíněné ceduli. Stal se jim osudným.
Skutečně malým písmem, téměř nečitelným pro starší lidi, je totiž pod avízem dodatek, že nabídka platí za předpokladu, že nejsou otevřeny všechny pokladny. Naši dva čtenáři tak o padesát korun žádali marně. Pokladny prý jely všechny.
Jak takové předání bonusu zákazníkovi vypadá, jsme si opakovaně vyzkoušeli v praxi během sobotního dopoledne, kdy se před pokladnami tvoří dlouhé fronty zákazníků s plnými nákupními vozíky.
Ve frontě u pokladny jsme čekali přes deset minut.
Psali jsme
Po čase jsme opět vyrazili do Německa. Naposledy jsme navštívili Drážďany před Vánoci, kdy nás zajímaly hlavně trhy na náměstí Altmarkt. Další…
O tom, že si jdete vyzvednout slíbený bonus, je dobré se před pokladní raději nezmiňovat, jelikož jsme se z její strany pokaždé setkali s negativní reakcí. Za dlouhé čekání ve frontě ji prý vedení nepochválí, i když za to jako pokladní pochopitelně nemůže.
Paní na informacích po vás následně bude požadovat číslo pokladny, na které jste čekali déle než pět minut. Případně chce vidět účtenku, kde je číslo uvedené. Pokud si ho nepamatujete nebo jste si neschovali účtenku, budete mít pravděpodobně smůlu.
To se stalo kupujícímu před námi. Hledal po kapsách, ale nenašel. Prý si ji ani nebral. Na odměnu nárok neměl.
Pocity z předávání bonusu také nejsou právě obohacující. Představte si nepříjemnou úřednici a jakýsi nenápadný způsob kádrování. Chvílemi jsme měli pocit, že bychom za tuto „službu“ měli ještě zaplatit. Nakonec jsme se nedali a z Kauflandu odcházeli s padesátikorunovou slevou na příští nákup.