Konstrukci lávky přes železnici v Praze 14 dělníci namontují na konci srpna
foto: Vít Hassan pro PrahaIN.cz/Metro Rajská zahrada
Ocelovou konstrukci nové lávky přes železnici na pražské Rajské zahradě dělníci namontují letos na konci srpna. Konstrukci přes Chlumeckou ulici budou usazovat v říjnu. První část lávky by mohla být zprovozněna na začátku letošního prosince
Stavba lávky pokračuje podle předpokladů, uvedl na dotaz ČTK mluvčí magistrátu Vít Hofman. Přemostění povede od metra přes Chlumeckou ulici a železniční trať. Lidé se po ní v budoucnu dostanou také dále na sever městské části. Lávka přes železnici vyjde na asi 78,9 milionu korun a hotova má být v příštím roce.
„Nosné konstrukce věží po stranách vlakové zastávky jsou již udělány a na konci srpna budou osazeny ocelové konstrukce dvou mostních polí přes železniční trať. Dále pokračují práce na přeložkách inženýrských sítí na straně Chlumecké ulice u stanice metra,” uvedl Hofman.
Psali jsme
Je krásná a bílá. Měla se původně jmenovat HolKa. To ale neprošlo, ačkoliv to bylo velmi vtipné, protože to byla sloučenina názvu dvou čtvrtí,…
Jakmile dělníci přeložky sítí dokončí, což má být tento měsíc, zahájí výstavbu poslední schodišťové věže. Montáž ocelové konstrukce přes Chlumeckou ulici je v plánu na říjen. Termín dokončení celé stavby má být podle smlouvy města se zhotovitelem, firmou Strabag, v dubnu příštího roku. „Nicméně budeme připravovat možné zprovoznění první části, a sice lávky z ulice Borská přes trať na Chlumeckou ulici, na začátku prosince tohoto roku,” dodal Hofman.
Přechod silnice a kolejí budou tvořit dvě ocelové lávky zakončené dvěma věžemi, ve kterých budou schodiště a výtahy. Šířka lávek má být 3,75 metru a schodišť 1,75 metru. Lávky budou přes Chlumeckou měřit 49,35 metru a přes železnici k nástupištím to bude 20,27 metru, respektive 16,73 metru. Železniční zastávku vybuduje Správa železnic a zprovozněna bude po vybudování lávky.
Lávka nebude sloužit pouze pro příchod k železniční zastávce, ale poslouží také obyvatelům Hutí, které se nacházejí severně od železniční tratě. Předpokládané využití lávky pro obyvatele přilehlých oblastí je bez započtení využití pro provoz železniční stanice průměrně 500 osob za hodinu.
Tagy
Speciály