Letní marketingové kampaně zvou do Prahy rodiny s dětmi i cizince

27. 05. 202311:10
Letní marketingové kampaně zvou do Prahy rodiny s dětmi i cizince
foto: Georgi Bidenko, PrahaIN.cz/Turisté v centru Prahy

Praha spustila letní marketingové kampaně. Cílí převážně na zahraniční publikum, individuální cestovatele nad 35 let a rodiny s dětmi. Speciální kampaň se věnuje i domácímu turismu, který je v metropoli na vzestupu.

Letní marketingové kampaně spouští Prague City Tourism již podruhé za finance vybrané z poplatků z pobytu, které všichni turisté hradí v rámci svého ubytování. Náklady se dle tiskové zprávy vyšplhají na 15,4 milionu korun.

„Letní sezóna patří z pohledu cestovního ruchu k nejsilnějším obdobím v roce. Díky nově spuštěným marketingovým kampaním přivítáme v Praze tuzemské i zahraniční návštěvníky, jejichž počet se daří neustále zvyšovat. Současně dodávám, že jsme se zavázali vracet část vybraného poplatku z jejich pobytu zpět do cestovního ruchu, takže peníze vynaložené na tyto kampaně pramení z prostředků turistů a místní nestojí ani korunu,“ uvedl náměstek pro kulturu a cestovní ruch Jiří Pospíšil (TOP 09).

Digitální cílená kampaň přitáhne cizince

Letos budou kampaně celkem tři. Na digitální kampani s názvem Stay in Prague se podílelo také Letiště Praha a agentura CzechTourism. Jde o kampaň zaměřenou na evropský, americký a asijský trh, která k co nejlepšímu zaměření využívá behaviorální data Mastercardu, výsledky humanitního výzkumu Akademie věd České republiky a poptávky od průvodcovských služeb. Jde tak o efektivní a personalizovanou digitální reklamu.

A jak už název napovídá, kampaň zve nejen k návštěvě hlavního města, ale zejména k delšímu pobytu. Nabízí proto kromě vhodných letů či možností ubytování také informace o možných výletech za hranice Prahy. Nejde ani o zcela letní záležitost, dle kampaně je možné přijet v jakémkoli ročním období.

„Naše systematické marketingové kampaně ovlivňují to, jakou podobu cestovní ruch v metropoli má a bude mít, abychom ho mohli kontrolovaně řídit. V kampaní jasně motivujeme k návštěvě Prahy turisty, kteří zde utratí více peněz, objevují i místa mimo centrum a mají hlubší zájem o město. To, že se tak již děje, mimochodem dokládají i dostupná data společnosti Mastercard,“ doplnil František Cipro, předseda představenstva Prague City Tourism.

Čechy zvou Tatabojs

Na domácí cestovní ruch se naopak zaměřuje kampaň s názvem V Praze jako doma. Hlavní tváří je skupina Tatabojs, která se objeví na všech vizuálech a představí bohémskou duši hlavního města. Pomůžou jim s tím lokální umělci i místní obyvatelé. Vše doplní videa, která jednotlivé části města představí. Praha by se tak měla zbavit nálepky pouhého skanzenu.

V posledních dvou letech totiž Češi tvoří až čtvrtinu všech návštěvníků. Potvrzují to data Českého statistického úřadu (ČSÚ). Podle nich navštívilo Prahu v loňském roce téměř 6 milionů hostů. Z toho jeden a půl milionu tvořili občané České republiky. Dalších více než 350 tisíc Čechů dorazilo v prvních třech měsících letošního roku.

Poslední kampaň poradí jak se chovat

I letos pak bude pokračovat edukativní kampaň Enjoy Respect Prague. Ta informuje zejména zahraniční turisty o pravidlech a kultuře chování ve městě. Přináší deset pravidel, která je nutné dodržovat, aby v historickém jádru mohli fungovat jak právě turisté, tak i místní obyvatelé. Na tvorbě spolupracoval také magistrát hlavního města a Praha 1.

„Je důležité, hlavně s ohledem na občany, aby přijíždějící turisté respektovali a dodržovali místní pravidla. Kampaň navazuje na iniciativu Světové organizace cestovního ruchu (UNWTO) podporující udržitelný cestovní ruch a přistoupilo k ní mnoho evropských metropolí,” informovala místopředsedkyně představenstva Jana Adamcová.

Jde o venkovní tištěnou reklamu, která přináší informace například o tom, že od deseti hodin večer platí zákaz rušení nočního klidu, kde lze zaparkovat sdílené koloběžky, jak respektovat atmosféru historického města, nebo jak lze efektivně využít městskou hromadnou dopravu.

Tagy

Speciály

Kudy kráčel zločin
Tajnosti slavných