Lidl vám za čekání u kasy zaplatí. Prodejny to tajily

28. 11. 202305:30
Lidl vám za čekání u kasy zaplatí. Prodejny to tajily
foto: Bára Richterová, PrahaIN.cz/Supermarket Lidl

Stejně jako Kaufland, tak se i obchodní řetězec Lidl rozhodl platit svým zákazníkům za čekání ve frontě. „Šetříme nejen váš čas, ale i peníze,“ zní heslo Lidlu. Pokud stojíte ve frontě déle než pět minut, máte nárok na slevu 50 korun. Podmínkou je, že nesmí být otevřené všechny pokladny.

Zákazníci se ale o slevě v obchodě nedočtou, za což jsou pokladní možná rádi.

„Stání ve frontě může být nepříjemné, proto jsme se rozhodli, že pokud v ní budete čekat více než pět minut, a nebudou otevřené všechny pokladny, odečteme Vám z Vašeho nákupu slevu 50 korun. Co si o tom myslíte?“ psal Lidl na Facebooku.

Na názor zákazníků se ale zřejmě ptát neměl. Jeho příspěvek během krátké chvíle obdržel téměř osm stovek komentářů. Většina z nich se obávala, zda nebude vyvíjen tlak na pokladní.

Stopky v rukou nebudou

„Spíše bych uvítala, kdyby byly paní pokladní školeny na to, aby se nesnažily trhnout rekord v rychlosti markování, protože to člověka jen dožere, když má nákup na jedné hromadě, všechno převrácené a nemá šanci to normálně uklidit do tašky. Kdo tohle vymyslel, aby byli lidé pracující na pokladně zainteresováni na rychlosti?“ psala jedna z diskutujících.

Její slova ale potvrdily další desítky zákazníků. Ti mají strach, že nyní budou pokladní ještě rychlejší.

O slevu si musí sám zákazník aktivně říct. Zda na slevu máte nárok, nebo ne, ovšem rozhodne pokladní.

„Jak jsme uvedli, čas není nijak měřen. Celá akce je řízená interními předpisy, zákazníkovi stačí, aby o slevu požádal. Je jen na Vás, zda jí využijete,“ reagoval na přímé dotazy prodejce.

„Co si o tom myslím, je nepublikovatelné, děkuji za optání,“ psal další člověk a získal téměř sto palců.

Informace chyběla

Naše redakce se do supermarketu Lidl vydala hned několikrát. Prvně ve středu večer na kraj Prahy.

Žádné zmínky, že má zákazník při delším čekání nárok na slevu, jsme si nevšimli. Zatímco v Kauflandu visí u pokladen obrovská cedule, v Lidlu nebylo nic.

Večer byly otevřeny tři z pěti pokladen, fronty se netvořily a na obsloužení jsme nečekali ani dvě minuty. Pokladní jsme se na akci ptali. „Nikdo po mně slevu nechtěl, lidi to asi neví. Což je možná dobře. Nemám čas koukat, kolik lidí je ve frontě, nevím, jak dlouho tu stojí,“ sdělila nám pokladní.

Ve čtvrtek ráno jsme vyrazili na pobočku na pražských Vinohradech. Lidí bylo poměrně dost, u každé pokladny stály zhruba čtyři osoby. Zda jsme čekali pět minut, posoudit nedokážeme. O slevu si ale také nikdo neříkal.

Do Lidlu jsme se vydali i několik dní poté. Cedule, že má zákazník nárok na slevu, již byla za pokladnami umístěna. Na pokladně jsme čekali přesně čtyři a půl minuty. 

Tagy

Speciály

Kudy kráčel zločin
Tajnosti slavných