foto: Jakub Mračno/Magistrát hlavního města Prahy
Očkování, podpora bydlení, energetická krize nebo pomoc lidem ve finanční nouzi. To byla hlavní témata komunikace pražského magistrátu s občany v uplynulém roce. Máme přesná čísla.
Odbor médií a marketingu pražského magistrátu vydal a zpracoval v loňském roce celkem 692 tiskových zpráv. Průměrně uspořádal 3 tiskové konference týdně, včetně letních prázdnin a zodpověděl denně přibližně na 15 novinářských dotazů.
Stejně jako v roce minulém, se hlavní částí komunikace stala pandemie koronaviru. Kromě kampaně na očkování ale převládala i témata podpory lidí v nouzi nebo krize dostupnosti bydlení. Mimo jiné se komunikace soustředila také na Klimatický plán, který by měl v následujících letech a desetiletích výrazně snížit uhlíkovou stopu města.
Psali jsme
Pražský magistrát rozdělí v letošním roce na dotacích v kultuře 368,18 milionu korun, meziročně více. Proti roku 2021 činí nárůst 11,6 procenta,…
Magistrát také v rámci infotainmentu natočil novou sérii videí s názvem Pražská zastavení. Věnuje se různým oblastem života v Praze. Zpracovává témata jako je historie budov, zpracovávání odpadů, veřejné osvětlení nebo například pastva ovcí, koz a skotu na území hlavního města.
Jako každý rok, nechyběla ani v roce 2021 distribuce dárků pro prvňáčky. Na Vánoce potom magistrát potěšil děti a seniory v nemocnicích a sociálních zařízeních. Do projektu se zapojilo celkem 23 institucí, včetně magistrátních odborů a mediálních domů. Dohromady bylo rozdáno 22 752 předmětů.
Covid v první řadě
Prim hrála ale i nadále pandemie koronaviru. Hlavní město se zaměřilo hlavně na informování obyvatel o situaci v hlavním městě a také na podporu očkování. Ve spolupráci se společností DDB Prague vzniklo hned několik kampaní. S rozhodnutím nechat se očkovat mělo napomoci 123 000 kusů informačních letáků, které město rozeslalo. K dalším úspěšných kampaním se může řadit například Milostivé léto, komunikace k pomoci Pražanům postižených zkrachovalými dodavateli energií a nebo informace k dostupnému družstevnímu bydlení.
„Rok 2021 byl z mnoha pohledů podobný předchozímu roku, kdy se komunikace zaměřovala z velké části na koronavirus a s ním spojená opatření či kampaně. Minulý rok se k tomu přidala i velká podpora očkování a věřím, že jako hlavní město jsme udělali maximum pro to, aby se mohl naočkovat každý, kdo má o vakcínu zájem, a díky kampaním či očkovacímu autobusu jsme dokázali mnoho lidí přesvědčit o tom, že to opravdu má cenu,“ říká ředitelka magistrátního odboru médií a marketingu Jana Berková.
Hlavní město komunikovalo i pomocí různých kanalů. Na portálu praha.eu bylo publikováno přes 700 článků a textů. Stránky přitom navštívilo 1,3 milionu unikátních uživatelů za rok. Kromě tiskových zpráv bylo také uveřejněno 200 pozvánek a 118 avíz na různé akce. Tiskových konferencí se konalo celkem 154.
Praha nezaostává ani na sociálních sítích
Ani na sociálních sítích metropole nezaostává. Jen na Facebooku publikovala 842 postů, které dohromady získaly 93 492 lajků a přes 6 700 komentářů. Nejlajkovanějším příspěvkem se stal vánoční strom na Staroměstském náměstí a zahájení festivalu Prague Pride.
Na Twitteru se profil hlavního města stal nejlepším ze všech profilů českých krajských měst. Vydáno bylo celkem 339 tweetů a přibližně 1490 retweetů. Nejoblíbenějším příspěvkem se stala fotka Staroměstského náměstí s křížky. V závěsu byl příspěvek o otevřenosti k sexuálním menšinám a o odstraňování betonových laviček.
Psali jsme
V hlavním městě i nadále působí speciální mobilní tým pro očkování imobilních Pražanů v domácím prostředí, do něhož je zapojeno Sdružení…