Mediální kampaně z lockdownu bodovaly v soutěži

20. 05. 202311:04
Mediální kampaně z lockdownu bodovaly v soutěži
foto: Jakub Mračno, PrahaIN.cz/Reklamní kampaň k očkování

Hned dvě mediální kampaně, které vznikly dle zadání Hlavního města Prahy slavily úspěch v jedné z nejprestižnějších soutěží kreativního průmyslu v Česku. Ve třech kategoriích se jim podařilo získat stříbro a ve dvou bronz.

Úspěch slavily Očkovací kampaně pro Prahu a Lockdownů už bylo dost, které soutěžily se svým vizuálem, mluveným slovem i copywrittingem. Obě kampaně pro hlavní město zpracovala agentura DDB Prague, jak informuje tisková zpráva.

Očkovací kampaň, která v létě roku 2021 představila sérii plakátů, ve kterých byla pomocí slovních hříček pozměněná známá pražská místa, byla už loni v lednu hodnocena jako jedna z nejlepších. Vizuály na nejrůznějších reklamních plochách i v online médiích tehdy ocenili odborníci z webu mediar.cz.

V loňském roce pak kampaň získala Zlaté pero za nejlepší reklamní text roku. Nyní slaví úspěchy také v soutěži ADC Czech Creative Awards. Ta hodnotí inovativní a kreativní reklamní, designové a komunikační počiny, stejně jako digitální média.

S vážnější problematikou lze bojovat humorem

„Ocenění nás velice těší, a i když to byla velká výzva, doufám, že už žádné další očkovací kampaně nebudou potřeba a budeme se moci více věnovat našim dalším projektům. Naše kampaně ukazují, že citlivě zvolená míra odlehčení může pracovat i s vážnější a složitější problematikou,“ uvedla ředitelka odboru médií a marketingu hlavního města Prahy Jana Berková.

Kampaň měla za cíl motivovat veřejnost odlehčeným způsobem k očkování proti covidu-19. Cílila přitom na mladší lidi, kteří představovali málo proočkovanou skupinu. Kampaň tak poukázala na dobu pandemie i lockdownů, ale i že řešením pro normální život je právě očkování.

Konkrétně se například Vinohrady pro účely kampaně změnily na „Virohrady“ a Národní třída byla „Marodní třída“. To proto, že v průběhu pandemie byla opuštěná. Dalšími slogany byly například „Stonůlky“, „Chorloj“ nebo „Velká Chrchle“.

Kreativní přístup magistrátu posouvá laťku komunikace

Kampaň připravila jako nízkonákladovou společně s hlavním městem agentura DDB Prague.

„Naší spolupráce si moc vážíme a doufáme, že odvaha pražského magistrátu inspiruje i další. Kreativní přístup k očkovací kampani ukazuje, že posouvat laťku komunikace ve veřejné sféře má smysl, a že dobrá kreativa se dokáže vyrovnat i s obtížnými tématy a efektivně tak oslovit laickou i odbornou veřejnost,“ objasňuje Dora Pružincová, CCO agentury DDB Prague.

Bodovala také zvuková kampaň

V rádiích a na streamovacích platformách na internetu pak zněla zvuková podoba kampaně s názvem Lockdownů už bylo dost. Té se podařilo obsadit bronzovou pozici v kategorii Sound a stříbrnou za příběhový copywriting. Magistrát hlavního města v ní upozorňoval na dlouhé lockdowny během pandemie opět s humorem.

Posluchači měli možnost se vtipnou formou dozvědět, že problémy mají počátek v maličkostech. Na ty se ale nabalují další a další věci, které situaci komplikují a vygradují až do trpkého finále. Následovalo vysvětlení, že všemu mohlo předejít očkování.

Tagy

Speciály

Kudy kráčel zločin
Tajnosti slavných