Na pražské věže bude možné vystoupat za symbolické vstupné 65 korun

07. 01. 202308:29
Na pražské věže bude možné vystoupat za symbolické vstupné 65 korun
foto: Jakub Mračno, PrahaIN.cz/Staroměstská radnice v Praze

Společnost Prague City Tourism (PCT) se chystá v roce 2023 na celoroční akce mající připomínat 65. výročí od jejího založení. Nejen zvýhodněné vstupné, ale také tematické historické jízdy tramvají č. 42, retro vycházky, speciální suvenýry či výstava, má připomínat založení organizace v roce 1958, tehdy pod názvem Pražská informační služba.

Jak informuje PCT na svých webových stránkách, letošní oslavy začnou 11. února možností navštívit Staroměstskou radnici za symbolickou cenu 65 korun.

Nabídka sníženého vstupného se bude týkat také dalších pražských věží, které má PCT ve své správě od roku 2021. Vždy od druhého únorového víkendu až do velikonočních svátků budou moci zájemci využít v rámci návštěvy také komentovanou prohlídku Petřínské rozhledny, Zrcadlového bludiště na Petříně, Prašné brány, Malostranské mostecké věže, Staroměstské mostecké věže, Svatomikulášské městské zvonice nebo Novomlýnské vodárenské věže.

Od dubna na uvedenou nabídku naváže také možnost absolvovat unikátní retro vycházky po vybraných pražských lokalitách v dobovém oblečení, anebo navštívit výstavu o historii a současnosti Prague City Tourism. Na výstavě budou využita vyprávění pamětníků, kteří pro Prahu od poloviny 60. let pracovali, připravovali pro Pražany přehled kulturních akcí a prováděli zájemce z řad turistů po metropoli. Výstava tak návštěvníkům přiblíží každodenní život informační služby.

Dále se mohou obyvatelé a návštěvníci Prahy těšit na tematické jízdy historickou tramvají č. 42. Jejich rozjezd je připraven na 27. května, kdy proběhne tematická jízda u příležitosti výročí atentátu na Reinharda Heydricha.

Svůj chystaný program bude PCT postupně představovat na svých webových stránkách prague.eu. Celoroční výroční akce vyvrcholí na podzim oslavami, které společnost zatím drží v tajnosti jako překvapení pro Pražany.

Marketingovými aktivitami cílíme na kultivované cestovatele, kteří se do Prahy nejezdí levně opít, ale zajímají se o historii, památky, gastronomii a místní kulturu,“ říká Jana Adamcová, místopředsedkyně představenstva Prague City Tourism a připomíná loňské spuštění kampaně Enjoy Respect Prague mající za cíl seznámit turisty s pravidly a kulturou chování v historickém centru.

„Kampaň bude pokračovat i nadále. Upozorňujeme v ní například na dodržování nočního klidu nebo vyhrazený parking sdílených koloběžek,“ dodává Jana Adamcová.

Pod původním názvem přestala Pražská informační služba fungovat v lednu 2015, od té doby používá marketingovou značku Prague City Tourism. V roce 2018 rozhodli zastupitelé hlavního města o transformaci společnosti na akciovou společnost, ke které došlo v roce 2020.

 

Tagy

Speciály

Kudy kráčel zločin
Tajnosti slavných