Na Žižkově tekla žlutá voda

22. 05. 202415:12
Na Žižkově tekla žlutá voda
foto: redakce PrahaIN.cz/Rezavá voda z kohoutku na Žižkově

Někteří obyvatelé Prahy 3 zaznamenali zhoršenou kvalitu vody. Kromě žlutého zbarvení se v ní objevovaly také malé černé kousky znečištění. Podle PVK jde o následek havárie a problém by měl brzy zmizet. Voda prý není závadná.

Nemilé překvapení v podobě rezavě zbarvené vody pozorovali v úterý 21. května večer a také následující den ráno obyvatelé Prahy 3, konkrétně v oblasti kolem OC Flora. Kromě nestandardního odstínu je ve vodě trápili také malé částečky, které po natočení zůstávaly v umyvadlech.

Podle tiskového mluvčího Pražských vodovodů a kanalizací (PVK) Tomáše Mrázka šlo pravděpodobně o následek úterní havárie v ulici Křišťanova. Po její opravě měl být proveden i proplach. Následné terénní měření ukázalo hodnotu 0,11 miligramu na litr železa.

vodaČástečky, které se nacházely ve vodě. Foto: PrahaIN.cz

Ztrhané kousky rzi nejsou zdravotně závadné

„Z fotografií je zřejmé, že voda měla mírné zbarvení, které mohlo být způsobeno zvýšenou koncentraci železa. Černé částečky jsou ztrhané kousky rzi, které se mohly uvolnit v průběhu manipulací na řadu, nejsou zdravotně závadné. Doporučujeme vodu dostatečně odtočit. Pokud problém nadále přetrvává i po dostatečném odtočení, doporučujeme kontaktovat zákaznickou linku PVK,“ uvedl pro PrahaIN.cz k zaslaným fotografiím Mrázek.

Jak dále doplnil, obrátit se na telefonní zákaznickou linku na číslech 840 111 112 nebo 601 274 274 je nejlepším řešením v případě jakýchkoli problémů s kvalitou dodávané pitné vody. Problém díky tomu může být předán na centrální dispečink a může být postoupen ke standardnímu řešení.

Pitná voda musí splňovat přísné limity

Kvalita pitné vody je pravidelně kontrolována. Podle vyhlášky č. 252/2004 Sb. ve znění pozdějších předpisů, musí mít pitná voda takové fyzikálně-chemické vlastnosti, které nepředstavují ohrožení veřejného zdraví, nesmí obsahovat mikroorganismy, parazity a látky jakéhokoliv druhu, počtu nebo koncentrace, která by mohla zdraví poškodit. Vyhláška dále určuje přísné limity, které musí voda splňovat.

„Pokud mají spotřebitelé podezření na nevyhovující kvalitu dodávané pitné vody, je vždy potřeba prvotně prověřit kvalitu vody v objektu, tj. zda se problém týká jen jednoho kohoutku, anebo na více kohoutcích bytě, případně zda problém vnímají i sousedé. Jde o vyloučení ovlivnění kvality vody vnitřními rozvody, kdy může být problém s kvalitou vody jen na jednom kohoutku (často kuchyně) nebo případně na jedné stoupačce. Pokud je vnímán problém v celém objektu, doporučujeme se ozvat na nepřetržitou telefonní linku Call centra (zákaznickou linku) PVK. Případně mají možnost si na své náklady objednat vzorky kvality vody v jakékoliv akreditované laboratoři s akreditovaným odběrem vzorku,“ doporučil tiskový mluvčí.

V případě reklamace je pak třeba doložit všechny potřebné podklady, tedy bydliště nebo sídlo odběratele, adresu místa odběru, popis závady nebo jak dlouho problém trvá. „Bohužel ne vždy máme tyto údaje k dispozici a mnohdy se jedná o detektivní činnost,“ uzavřel Mrázek.

Tagy

Speciály

Kudy kráčel zločin
Tajnosti slavných