Na ZŠ Lvíčata budou s výukou pomáhat roboti

11. 02. 202313:30
Na ZŠ Lvíčata budou s výukou pomáhat roboti
foto: Martin Malý, tisková zpráva společnosti Otis/Roboti pro ZŠ Lvíčata

Celkem 43 robotů darovala společnost Otis základní škole Lvíčata při ČVUT. Pomáhat by měly s výukou informatiky, vědy a robotiky v rámci technických oborů.

Světový lídr v oblasti výroby, instalace a servisu výtahů a eskalátorů, společnost Otis, daroval pražské Univerzitní základní škole Lvíčata, kterou zřizuje České vysoké učení technické, celkem 43 robotů. Žákům budou pomáhat při výuce takzvaných STEM oborů, tedy technických předmětů. Společnost Otis o tom informovala v tiskové zprávě.

„Ve společnosti Otis věříme, že vzdělávání ve STEM oborech, zejména v raném věku, je klíčem ke zvýšení atraktivity vědeckých a technických oborů mezi mladými lidmi. Snažíme se proto ve studentech zažehnout vášeň pro STEM obory co nejdříve. Chceme je inspirovat k tomu, aby v budoucnu uplatnili své dovednosti v praxi a pomohli najít řešení palčivých světových problémů,“ uvedl Bernardo Calleja, prezident Otis EMEA.

Pomocníci pro výuku informatiky, robotiky a vědy

Roboti typu mBOT2 budou pomáhat zejména při výuce informatiky, robotiky a vědy v rámci prvního stupně vzdělávání. Dar převzala ředitelka UZŠ Lvíčata Ilona Ali Bláhová. Předání se účastnila také učitelka předmětu věda Jindra Černá a tři žáci školy.

„Jsme rádi, že si OTIS pro spolupráci vybral právě naší školu. Pro děti je už od útlého věku důležité, aby si vše mohli vyzkoušet v praxi a aby to pro ně byla i zábava. Práce s roboty oba atributy splňuje, a to je dobrý základ pro to, aby si IT či jinou oblast ve STEM naši žáci i žákyně zamilovali,“ řekla Ilona Ali Bláhová, ředitelka UZŠ Lvíčata při ČVUT.

V technických předmětech bude chybět až 50 milionů lidí

Dar je součástí celofiremní strategie v oblasti společenské odpovědnosti. Dle studie společnosti Microsoft bude totiž už v roce 2030 chybět světu až 50 milionů zaměstnanců kvalifikovaných právě ve STEM oborech.

Evropa však dovednosti v oblasti STEM zoufale potřebuje. Dle mezinárodního hodnocení už nyní postrádá základní dovednosti v numerické gramotnosti. Roste také skepse k vědě, výzkumu a faktům podloženým argumenty.

STEM oborům dominují muži

Oborům zaměřujícím se na vědu, techniku a technologie dominují i nadále muži. V roce 2017 bylo dle šetření Eurostatu 59 procent vědců a inženýrů mužského pohlaví, zatímco ženy tvořily pouze 41 procent.

Pro studenty je přitom zásadní najít si ve studiu oborů STEM vědecké vzory, které by mohli následovat. Zejména důležité je to pak pro dívky. Dalším lákadlem je předvedení tvůrčího potenciálu těchto předmětů i v jiných oborech či poskytnutí příležitostí, kde se budou moci studenti s obory seznámit také prakticky.

Tagy

Speciály

Kudy kráčel zločin
Tajnosti slavných