Novela zákona zatne tipec podvodníkům z centra

09. 09. 202416:22
Novela zákona zatne tipec podvodníkům z centra
foto: Georgi Bidenko, PrahaIN.cz/Centrum Prahy

Již brzy by se mělo podařit z ulic dostat „nepoctivé” prodejce, kteří svůj sortiment prodávají pokoutně pod rouškou veřejné sbírky, čímž se vyhýbají tržnímu řádu. Alespoň v to doufá Jiří Pospíšil (TOP 09) či Adam Zábranský (Piráti).

V uplynulých dnech jsme psali o tom, že někteří pražští politici včetně Jiřího Pospíšila se zasadili o schválení novely zákona o veřejných sbírkách.

Schválení této novely považuji za zásadní krok ke zkultivování turistického ruchu, zejména v historickém centru Prahy. Díky novele deštníčkáře a jiné podvodníky z centra Prahy konečně vyženeme v rámci důležité spolupráce magistrátu s vládou a jejími institucemi. To vše s jedním cílem, aby zde už tito lidé nemohli nadále inzerovat své podvodné služby,“ sdělil naší redakci.

PrahaIN.cz se tématu věnovala už na začátku roku 2023. Na deštníkáře a další prodejce si ale stěžují lidé i oficiálně, což uvedl Jiří Pospíšil, stížnosti eviduje Prague City Tourism, oficiální turistický portál hlavního města. Tuto skutečnost nám potvrzuje tisková mluvčí Klára Janderová.

Jeden z mnoha takzvaných deštníkářů v centru Prahy. Zdroj: PrahaIN.cz

„Naše klientská linka i turistická informační centra dostávají pravidelné stížnosti na tyto praktiky, kdy je servis nekvalitní, nefungují telefonní čísla pro stížnosti nebo například smluvená vyjížďka, prohlídka ani neproběhne bez náhrady škody. Dochází tedy k poškozování dobrého jména Prahy i řady podnikatelských subjektů v cestovním ruchu, kteří ctí tržní řád. Především se jedná o vámi zmiňované deštníkáře,“ sděluje.

Nejčastější stížnosti turistů

- Celková kvalita služby

- Chybějící audioguide nebo špatná slyšitelnost komentáře

- Klamání zákazníka: služba se liší od toho, co je zákazníkovi nabídnuto před jejím zakoupením

- Svévolná změna trasy linky

- Přeplněnost autobusů

Zdroj: Prague City Tourism pro PrahaIN.cz

 

Redakce se zajímala také o to, jak proces stížnosti vypadá. Turisté se za Prague City Tourism vydávají přímo do informačních center nebo volají na infolinky.

Turisty uklidňujeme, říká Prague City Tourism

„V situaci, kdy se turista stane obětí podvodné služby, ho nejprve uklidníme a vyjádříme ochotu mu naslouchat a pomoci. Doporučujeme mu, aby se v první řadě obrátil na provozovatele dané služby a pokusil se situaci vyřešit přímo s ním. V případě závažnějších situací turistovi poradíme, aby shromáždil co nejvíce důkazů, jako jsou účtenky, fotografie nebo svědecké výpovědi, a s těmito materiály se následně obrátil na příslušné orgány,“ popisuje mluvčí.

Zmiňuje také, že turisty vyzývají, aby špatnou zkušenost sdíleli na internetu. Na mysli má platformy jako TripAdvisor, Google či sociální sítě.

„Sdílení těchto zkušeností může pomoci dalším turistům vyhnout se podobným problémům. Do budoucna doporučujeme, aby turista využíval pouze oficiální a ověřené turistické služby, které jsou zárukou kvalitního a bezpečného zážitku,“ doplňuje.

Právě z Googlu či Tripadvisoru vycházela redakce už v březnu roku 2023, kdy jsme o takzvaných deštníkářích poprvé psali. „Nejhorší zážitek našeho života! Ztráta peněz! Ztráta našeho drahocenného času v Praze!“ konstatoval jeden z recenzentů.

Jak to ale vypadá nyní? Není třeba vypisovat jednotlivé recenze, příliš se toho nezměnilo. Negativní recenze přibývají i v roce 2024.

Tagy

Speciály

Kudy kráčel zločin
Tajnosti slavných