Osmička rozšiřuje parkovací zóny pro elektrokoloběžky

13. 05. 202315:41
Osmička rozšiřuje parkovací zóny pro elektrokoloběžky
foto: Rudolf Komár, PrahaIN.cz/Elektrokoloběžky, ilustrační foto

Praha bojuje proti elektrokoloběžkám povalujícím se uprostřed chodníků nebo přímo před vchody do domů budováním nových speciálních parkovacích stanovišť. K této iniciativě se připojila také Praha 8.

K postupnému rozšiřování parkovacích ploch pro sdílené elektrokoloběžky přistoupily společně městské části Praha 2, 3, 7 a 8 i samotní provozovatelé elektromobility. Speciální prostory pro zaparkování koloběžek by od sebe neměly být dál než 150 metrů. Informuje o tom na svém webu osmá městská část.

„My jsme s dalšími poskytovateli sdílené mobility, což je Nextbike, to jsou stříbrná kola, pak koloběžky a kola Lime a Bolt, vytvořili pracovní skupinu, ve které společně jednáme s jednotlivými městskými částmi a domlouváme se na zřízení parkovacích míst a veřejných stojanů pro kola tak, abychom přestali parkovat kola a koloběžky kdekoliv na ulicích,“ uvedl Jan Střecha za společnost Rekola Bikesharing.

Na Osmičce je kolem 40 speciálních parkovišť

V Karlíně je podle slov zastupitele Prahy 8 a předsedy Komise pro dopravu Martina Jedličky (Společně pro Prahu 8) stanovišť asi 25. Další jsou na Palmovce a asi deset se jich nachází na Ládví. „Chceme ještě dál rozšiřovat, protože se nám to poměrně osvědčilo,“ dodal Jedlička.

I samotné aplikace pro sdílená kola a koloběžky vyzývají uživatele k parkování v k tomu určených prostorech. Pokud zaparkuje jinde, může dostat pokutu, která činí 500 korun.

„My i Nextbike vzhledem k tomu, že jsme součástí Lítačky, tak máme podepsané memorandum s Magistrátem hlavního města Prahy, který nám ukládá, že při parkování mimo vyznačené stanoviště v naší aplikaci musíme dávat pokutu 500 korun,“ upřesnil Jan Střecha.

Místa byla do té doby nevyužitá

Parkovací místa pro koloběžky a kola vznikají v jinak nevyužitých prostorech, dopravních stínech nebo u přechodů, kde byly dříve žluté čáry.

„Tam vlastně legálně nemohla parkovat auta, ta místa byla nevyužitá, takže jsme nezrušili prakticky, až na výjimky, žádná parkovací místa pro auta,“ informoval Martin Jedlička.

Síť parkovišť by se měla v budoucnu rozšířit po celé Praze. Některé městské části se ale podle slov Jana Střechy zdráhají parkování jednostopých prostředků těsně před přechody povolit.

Proti koloběžkám tvrdě bojuje Praha 2

Nejdál ve své iniciativě proti koloběžkám na ulicích došla Praha 2, jak jsme již dříve informovali. S provozovateli bikesharingových společností uzavřela dohodu, která je zavazuje k přesnému vyznačení dohodnutých parkovacích míst na území Prahy 2 v jejich mobilních aplikacích.

Odkládání koloběžek, elektrických koloběžek, jízdních kol i elektrických jízdních kol mimo tato místa je zakázáno. V případě, že nějaký uživatel nechá stroj ležet volně na chodníku, jednotlivé společnosti musí zajistit jeho přemístění na vyhrazenou plochu.

Dohoda dále definuje lokality, kde bude jízda zakázána nebo povolena jen se sníženou rychlostí. Primárně se jedná o parky (například Riegrovy sady, Grébovka, Ztracenka) a vybrané části plochy na náměstí Míru nebo na Karlově náměstí. Součástí dohody je také zákaz používání akustických signálů k lokalizaci v nočních hodinách.

Tagy

Speciály

Kudy kráčel zločin
Tajnosti slavných

Diskuse

DOPORUČUJEME

(součástí bloku jsou reklamní sdělení, která nejsou redakčního charakteru)

Kam dál?