Parkoviště před Lidl outletem se změnilo v hermetickou past

07. 01. 202505:26
Parkoviště před Lidl outletem se změnilo v hermetickou past
foto: Redakce PrahaIN.cz/Fronta před outletem v pátek odpoledne

REPORTÁŽ: Není tomu tak dlouho, co byl internet doslova zahlcen videi a fotografiemi nekonečných front a narvaných nákupních vozíků z pražských Letňan, kde Lidl uspořádal „giga výprodej“. Nakoupit si bez hodiny dlouhého čekání bylo nemožné.

Výprodeje v Leťnanech trvaly jen pár dnů, 21. prosince se hala o velikosti zhruba 4.000 metrů čtverečních natrvalo uzavřela. Zájem byl po celou dobu enormní. Bylo jedno, jestli je všední den a zda je otevřeno, fronta zde byla pokaždé. Jak nám sdělila Eliška Froschová Stehlíková, tisková mluvčí Lidlu, vysoký zájem řetězec očekával i kvůli blížícím se svátkům, kdy byli lidé lační po vánočních dárcích.

Jenže zájem nepolevil ani po Vánocích. 2. ledna totiž Lidl otevřel svůj první outlet, který vyrostl ve Štěrboholy Retail Parku v Kutnohorské ulici. Prodejna má rozlohu přibližně 1.700 metrů čtverečních a otevřena je každý den od 9 ráno do 8 hodin do večera.

Jídlo se zde neprodává, zákazníci se mohou těšit jen na spotřební zboží. „Outletová prodejna nabízí široký sortiment zboží, včetně oblečení, nářadí, vybavení do domácnosti a dalšího spotřebního zboží. Sortiment bude pravidelně doplňován každý týden podle aktuálních odprodejů,“ říká pro PrahaIN.cz za Lidl Eliška Froschová Stehlíková. Slevy se podle Lidlu mají pohybovat mezi 40 až 70 procenty.

Lidé čekali již v půl sedmé ráno

Okolo prodejny jsme projížděli hned druhý den po otevření brzy ráno. Při čekání na semaforu jsme si všimli zhruba osmi lidí, kteří postávají před prodejnou. Až pak nám došlo, že jde o nově otevřený outlet a že lidé zde stojí, aby byli za dvě a půl hodiny v obchodě první.

Ve Štěrboholy Retail Parku se kromě zmíněného obchodu nachází také Rossmann, TEDi, Penny Market, Super zoo či Action. Parkoviště není nikterak velké, dříve zde s parkováním problém nebyl, to se ale změnilo po otevření outletu. V ostatních obchodech byl většinou klid, možná to ale bylo tím, že ti, co chtěli do nakoupit mimo Lidl, to vzdali předem. „Chodí podstatně méně lidí, vždyť tady nejde zaparkovat, kdo by kvůli malému nákupu trávil desítky minut snahou zaparkovat,“ líčila prodavačka Penny Marketu.

Když jsme se sem vypravili v pátek odpoledne, měli jsme problém už při odbočování z Kutnohorské ulice, na běžně bezproblémovém semaforu byla dlouhá fronta z obou stran, na jeden semafor projela zhruba 4 auta a následovalo další čekání.

Parkoviště nápor lidí absolutně nezvládalo, fronta byla v každé uličce, lidé nechávali vozy doslova všude. Několik se jich snažilo otočit, čímž ale zablokovali další, kteří ihned troubili. Parkovací místo zde nebylo ani jedno a vzhledem k tomu, že stálo celé parkoviště, ocitli se řidiči téměř v pasti.

„A parkování? To máte zadarmo přímo před prodejnou. Tak si taky přijeďte pro slevu,“ láká v reklamě Lidl. Tato věta zde působila spíše komicky.

My jsme zaparkovali opodál, u supermarketu Lidl, který stojí mimo retail park. I zde ale bylo podstatně více aut než běžně, bylo tak jasné, že stejný nápad mělo více lidí. K outletu jsme pak šli pešky.

Enormní zájem

Pohled, který se nám za pár minut naskytl, jsme ale nečekali. Fronta táhnoucí se ke vchodu byla nekonečná a během patnácti minut, které jsme na místě strávili, byla absolutně nehybná. Že sněžilo, nikomu nevadilo. Lidé si ve frontě krátili čas vším možným. Několik lidí si četlo knížku, další hráli slovní hry, několik čekajících si nechalo donést do fronty jídlo a z plastových krabiček večeřeli ve stoje přímo ve frontě. Ti, co přišli v páru, měli výhodu, mohli se střídat. 

My jsme čekání nakonec vzdali, skrz okna bylo vidět, že obchod byl plný k prasknutí, lidé v uličkách kličkovali, a i uvnitř si museli zákazníci počkat, tentokrát na pokladny. 

„Strávil jsem tu čtyři hodiny,“ řekl nám muž, který outlet právě opouštěl. Jeho vozík byl tak zaplněn, že by se do něj už nevešlo téměř nic. Nebyl ale jediný, podobně vypadaly všechny i ostatní.

„Zájem zákazníků o nabídku nově otevřené outletové prodejny Kutnohorská byl opravdu veliký a poptávka po tomto způsobu prodeje předčila naše očekávání. I z tohoto důvodu jsme se rozhodli pro konkrétní opatření, jako je například služba, která hlídá dodržení maximální doby parkování po dobu 120 minut. Zároveň pozorujeme, že enormní návštěvnost postupně klesá. Předpokládáme, že zvýšený zájem bude pokračovat ještě do konce ledna, postupně by však mělo dojít ke zlepšení situace,“ uvedla pro PrahaIN.cz tisková mluvčí Lidlu.

Tagy

Speciály

Kudy kráčel zločin
Tajnosti slavných