Páteční návštěva Brašnářství Tlustý skončila fiaskem

09. 08. 202414:11
Páteční návštěva Brašnářství Tlustý skončila fiaskem
foto: Bára Richterová, PrahaIN.cz/Brašnářství Tlustý a spol. ve Vršovicích

Obstavení účtů, insolvence, konec, krach. „Nejsme bankrotáři, chceme zabojovat, poprat se o život,“ těmito slovy prosilo ve středu Brašnářství Tlustý a spol. zákazníky o nákup zboží, aby mohla známá firma pokračovat. Lidé se o zázrak postarali. Jenže z oblíbence se během jednoho dne stal vyvrhel.

Pod první prosbou se začala rychle kupit slova podpory, lidé objednávali, náporem padaly webové stránky, několik hodin byly servery mimo provoz.

Výzvu k nákupům převzala celá řada médií.

Obrat nastal až po uveřejnění dalšího komentáře. „Nikdo nekrachuje. Však jen potřebujeme práci. Jinak ten krach přijde. Kdo podniká, tak to dobře ví, jak málo někdy schází,“ psalo brašnářství. V dalším komentáři zmínilo, že prostě jen poprosilo o víc práce.

Po tomto komentáři následovaly tisíce reakcí. Především negativních, kteří původní prosbu považovali za nepovedený marketingový tah. Nechyběly ani výzvy ke zrušení objednávky.

Média se postarala o zázrak

„Zneužít solidaritu lidí takovým způsobem je daleko za jakoukoliv hranicí etiky a slušného podnikání. Ostudné až hraničící s podvodným jednáním. Je mi líto, že zrovna lidi, co se prezentují jako poctiví a kvalitní řemeslníci, musí sáhnout k takové nekalosti,“ stojí v příspěvku, který získal osm set zvednutých palců.

Vlnu nevole zaznamenal i šéf firmy Ivan Petrův.

„O pouhý den později se na nás sneslo z mnoha stran absurdní, cynické a podezřívavé obvinění, že to byla marketingová kampaň a že jsme podvodníci a lavina nadávek a zášti. Pracujeme jedenáct let na budování své pověsti. Desítky tisíc lidí od nás mají roky naše výrobky. Nejsme bankrotáři a nebyla to žádná kampaň. Byla to vážně míněná a hluboce pravdivá prosba,“ psal na Facebooku.

Tím ale lidi ještě víc podráždil.

Několik pisatelů podle vlastních slov zvažovalo podání trestního oznámení na Brašnářství Tlustý a spol.

Nic říkat nechceme

Zvláštně působilo i jeho video, které sdílel ve čtvrtek v půl deváté večer. V něm děkuje zákazníkům, ale i médiím. Ty přitom v druhé části videa kritizuje. „O to víc jsem se podivil, co všechno se dneska o mně píše. Rád bych to uvedl na pravou míru, ne v tomto videu,“ uvedl dál.

Média přitom jen přebírala vyjádření firmy na sociálních sítích.

Podle následujících komentářů je jasné, že u lidí si situaci příliš nevyžehlil. „Toto nemá s marketingem nic společného, tohle je klamání spotřebitelů a podvod,“ píší lidé.

Mezi stovkami komentářů pod zmíněným videem nenajdeme jediný pozitivní.

Nevydařené akce využily ale i jiné firmy, které vyrábí podobné zboží. Například česká firma ADK láká na „tlustý bonus“. „Nekrachujeme, ani to nepředstíráme, ale upřímně, za každou objednávku jsme rádi,“ píše v reklamě.

Do firmy jsme v pátek vyrazili osobně. O sporných vyjádřeních se s námi nikdo nechtěl bavit. Na místě byla rovněž televize Prima.

Tagy

Speciály

Kudy kráčel zločin
Tajnosti slavných