Pochůzkáři na sídlišti Černý most budou řešit stížnosti na sousedy i v roce 2023

30. 12. 202220:31
Pochůzkáři na sídlišti Černý most budou řešit stížnosti na sousedy i v roce 2023
foto: Jan Svoboda, PrahaIN.cz/Pražské sídliště, ilustrační foto

Kontaktní telefonní linka zřízená v červenci 2022 v rámci služby s názvem Lepší Čerňák pro nájemníky v magistrátních domech na pražském sídlišti Černý Most má za sebou první půlrok fungování. Její pracovníci za tu dobu přijali přes 250 podnětů občanů. Nejvíce podnětů mířilo k úklidu a na správní firmu, další požadavky na řešení hlučného chování mířily také na místní pochůzkáře. Uvažuje se o rozšíření služby na celou Městskou část Praha 14.

Jak informuje pražský magistrát na svých webových stránkách, obyvatelům sídliště Černý Most umožňují sdružené služby projektu snadnější komunikaci s úřady, zlepšují čistotu v ulicích a pomáhají předcházet sousedským neshodám.

Na kontaktní linku 731 14 14 28 se mohou lidé obracet s požadavky a připomínkami ke všemu, co souvisí s bydlením v magistrátních bytech, úklidem na sídlišti nebo neohleduplnými sousedy.

Operátorky a operátoři jsou k dispozici každý všední den od 7:00 do 19:00 hodin. Mimo uvedenou dobu je možné zanechat vzkaz a pracovníci se daným podnětem budou zabývat v nejkratším možném čase.

Služba Lepší Čerňák v rámci zajištění své činnosti posílila možnosti úklidu vnitřních i vnějších prostor sídliště a zajistila činnost pochůzkářů v místních ulicích, kteří mají za úkol řešit předcházení negativních sociálních jevů a případně pomoci s jejich řešením.

Pochůzkáři v označených vestách na šídlišti Černý most / foto: lepsicernak.cz

Na facebookovém profilu služby se uvádí, že od začátku července přijala ke konci roku kontaktní linka přes 250 podnětů od občanů. Téměř osmdesát z nich mířilo k odstranění nepořádku ve vnitřních prostorách domů i v jejich okolí a přes padesát jich spadalo pod správní firmu řešící připomínky od drobných závad v bytě, přes úklid kolem kontejnerů, až po ledovku na chodníku.

Požadavků na pochůzkáře s nejčastějšími stížnostmi na hlučné chování sousedů bylo více než čtyřicet.

Veškeré došlé podněty předávají operátorky linky okamžitě na další zodpovědná místa v úklidové firmě, magistrátu nebo pracovníkům městského úřadu Prahy 14. Kromě telefonického hovoru také v případě zájmu volající obdrží informace, co se s jejich požadavkem děje, kdo jej vyřizuje i jak to s ním dopadlo.

Reakce občanů

Na facebookovém profilu Lepší Čerňák je u posledního příspěvku necelá desítka komentářů potvrzujících, že problémy vedoucí ke zřízení linky nadále přetrvávají a jejich řešení je žádoucí.

Nechybí mezi nimi i postesknutí nad tím, že „všechno je o lidech“.

Foto z Facebooku Lepší Čermák

Budoucnost projektu

Existence služby Lepší Čerňák reaguje na dva velké průzkumy veřejného mínění v dané lokalitě, ze kterých vyplynulo, že lidé ocení lepší úklid i zlepšení soužití na sídlišti. Projekt vznikl na základě iniciativy pražského magistrátu a městské části Prahy 14 jako pilotní aktivita určená především pro nájemníky v magistrátních domech na sídlišti Černý Most.

Nájemních bytů ve vlastnictví magistrátu, kterých je tu asi tři tisíce, využívají zejména policisté, hasiči, zdravotní personál, učitelé a sociální pracovníci. Menší část slouží seniorům, zdravotně hendikepovaným a sociálně slabým spoluobčanům.

Služba Lepší Čerňák byla později rozšířena tak, aby se na linku mohli obracet všichni obyvatelé sídliště. Její využití je bezplatné.

Vzhledem k pozitivním ohlasům veřejnosti a úspěšnému půlročního fungování se aktuálně zvažuje rozšíření služeb na celé území městské části Praha 14.

Tagy

Speciály

Kudy kráčel zločin
Tajnosti slavných