Pracovníci call centra Ministerstva vnitra pomohli již více než 60 tisícům Ukrajinců

08. 05. 202222:15
Pracovníci call centra Ministerstva vnitra pomohli již více než 60 tisícům Ukrajinců
foto: Patrik Pašek, PrahaIN.cz/Pomoc Ukrajině; ilustrační foto

Call centrum Ministerstva vnitra (MV), které je součástí Klientského centra pro poskytování informací cizincům, odbavilo od začátku ruské agrese na Ukrajině již více než 60 tisíc volajících. Jsou mezi nimi nejen Ukrajinci prchající před válkou, ale i další cizinci, kteří žijí v České republice a mají zájem o informace o pobytu u nás.

Jak uvádí MV na svých webových stránkách, od 1. října 2020 funguje v rámci Ministerstva vnitra Klientské centrum pro poskytování informací cizincům, které vytvořilo na telefonním čísle 974 801 801 jednotný kontaktní bod pro cizince. Na jeho vybudování byly použity prostředky podpory Evropské unie a jeho primárním úkolem je vyřizování telefonických a e-mailových dotazů. Za rok 2021 operátoři call centra odbavili přes 460 tisíc telefonních dotazů či žádostí o objednání na pracoviště.

Po vypuknutí války na Ukrajině byla ihned zřízena speciální linka pro pomoc příchozím Ukrajincům, do této chvíle zde evidují přes 60 tisíc hovorů a 36 tisíc e-mailů. Informace poskytují standardně i v cizích jazycích, zejména v angličtině nebo ukrajinštině.

„Česká republika v minulých letech vybudovala funkční systém integrační politiky, který nyní slouží i pro pomoc ukrajinským občanům. Právě callcentrum je pro cizince klíčovým nástrojem, díky kterému se dozvědí důležité informace. Projevilo se to v době covidu a v dnešní době to platí dvojnásob,“ uvedl ministr vnitra Vít Rakušan (STAN).

Pobytová a objednávací linka je v provozu od pondělí do čtvrtka mezi 8. a 16. hodinou, v pátek od 8 do 12 hodin. Speciální telefonická linka pro Ukrajince pracuje nonstop, dotazy zodpovídají kromě pracovníků klientského centra i další zaměstnanci z řad MV a ukrajinsky hovořící dobrovolníci.

Mimo špičku a v nočních hodinách dotazy vyřizuje virtuální asistentka, kterou MV získalo na dobu uprchlické krize zdarma od soukromé společnosti. Připravuje se trvalé zapojení umělé inteligence i v oblasti tlumočení a automatizovaném převodu řeči na psaný text, což pomůže odstranit hlavní komunikační bariéru mezi volajícími cizinci a operátory.

 

Tagy

Speciály

Kudy kráčel zločin
Tajnosti slavných