Praha 1 hledá novou vizuální identitu

18. 10. 202514:40
Praha 1 hledá novou vizuální identitu
foto: Rudolf Komár pro PrahaIN.cz/Úřad městské části Praha 1

První městská část chystá novou vizuální identitu. Vzejít by měla z připravované soutěže, na které bude spolupracovat odborná organizace Czechdesign. Cílem je sjednocení celkové komunikace Prahy 1, podpora příslušnosti obyvatel k městské části a zvýšení atraktivity pro nově příchozí obyvatele.

Na území Prahy 1 se historicky odehrávaly klíčové události českých dějin. Jednička tvoří svou rozlohou pouhé zhruba jedno procento území celého hlavního města. Přesto je velice významná. Právě tady se totiž nachází neznámější pražské památky a turistické cíle, které každoročně lákají tisíce turistů a které město proslavily po celém světě. Kromě Pražského hradu lze jmenovat Karlův most, Václavské a Staroměstské náměstí, Petřín, Národní muzeum nebo Prašnou bránu.

Právě tyto přednosti, stejně jako významný komunitní život místních obyvatel, chce Praha 1 obsáhnout ve své nové vizuální identitě. Jak městská část uvádí v tiskové zprávě, hlavním cílem je sjednocení celkové komunikace, podpora příslušnosti občanů k městské části a zvýšení atraktivity pro nové obyvatele.

„Praha 1 je srdcem nejen metropole, ale i celé České republiky, místem s bohatou historií i každodenním pulzem moderního města. Vizuální identita nám pomůže tyto hodnoty srozumitelně a jednotně vyjádřit – jak vůči rezidentům, tak vůči návštěvníkům z celého světa. Věřím, že soutěž přiláká talentované designéry, kteří dokážou spojit tradici s inovací a vtisknout naší městské části tvář odpovídající její jedinečnosti,“ popsala v tiskové zprávě motivaci k uspořádání designérské soutěže Terezie Radoměřská (TOP 09), starostka městské části Praha 1.

Nová identita by měla respektovat stávající logo

Vizuální identita by měla zachovat kontinuitu, tedy respektovat stávající logo a brát v potaz jeho historii. Zohledněna by měla být také příslušnost Prahy 1 k hlavnímu městu. Finální podobu nové vizuální identity, která se promítne do celkové komunikace městské části, bude Jednička hledat prostřednictvím designérské soutěže pořádané organizací Czechdesign.

Soutěž bude neanonymní a dvoufázová, přičemž do první fáze bude vyzváno pět účastníků vybraných na základě odborného posouzení předložených portfolií. Ta mohou zájemci z řad grafických designérů zasílat do čtvrtka 23. října do 14:00 hodin prostřednictvím dotazníku.

Soutěžní podmínky budou následně vybraným účastníkům zadány na přelomu října a listopadu. O vítězi, kterého vybere porota složená z nezávislých odborníků, by mělo být jasno v roce 2026. Všichni účastníci obdrží skicovné a autor vítězného návrhu získá zakázku na zpracování grafického manuálu a implementaci systému.

Nový vizuál má Praha 10 i hlavní město

V loňském roce získala podobným způsobem novou vizuální identitu Praha 10. I ta na designérské soutěži spolupracovala s organizací Czechdesign. Hlavním motivem vítězného návrhu se stala římská číslice X, kterou designéři ze studia MadLove aplikovali do jednoduchého vizuálního systému, pomocí kterého nyní Praha 10 komunikuje. Městská část přiblížila výsledky soutěže na svém webu.

Změn se letos v lednu dočkala také vizuální identita hlavního města. Jak jsme tehdy informovali, Praha získala nový grafický manuál. Nadčasové logo zůstalo, ale změnila se pravidla pro umisťování textů či styly písma.

Tagy

Speciály

Kudy kráčel zločin
Tajnosti slavných