foto: Praha 6/Současné logo Prahy 6 již neodpovídá soudobému vizuálnímu stylu
Městská část Praha 6 změní v první polovině letošního roku vizuální podobu své komunikace. Spolupracovat na tom bude s odbornou organizací Czechdesign. Jednotný vizuální styl vzejde z otevřené designérské soutěže, v jejíž porotě by měli zasednout renomovaní odborníci.
„Praha 6 je odvážná a sebevědomá městská část, stejně jako lidé, kteří v ní bydlí. A taková by měla být i její značka, prezentace navenek i komunikace radnice. Jsem rád, že jsme se s radními jednomyslně shodli na soutěži o novou vizuální identitu, a také že jsme se rozhodli pro soutěž otevřenou, kam se může přihlásit téměř kdokoliv,“ říká v tiskové zprávě starosta Prahy 6 Ondřej Kolář.
Dále také uvádí, že šestá městská část byla v Praze první, která zveřejnila své vlastní logo. Po 17 letech už však prý neodpovídá soudobému vizuálnímu stylu měst. Z tohoto důvodu je současné logo používané nahodile, částečně, případně je nahrazované písmy všech druhů a barev.
Psali jsme
Až do 15. února totiž můžete požádat o dotaci na jeho opravu, restaurátorské práce nebo rekonstrukci. V rozpočtu na rok 2022 je na památkové…
Vizuální identitě Prahy 6 navíc k samotnému logu chybí další vizuální prvky, které by dle slov starosty dohromady tvořily jednotnou značku společně s organizacemi, které k radnici patří. S pořádáním soutěže pomůže organizace Czechdesign, jejímž úkolem bude zajištění profesionálního vedení celého procesu. Soutěž by také měla zaštítit po odborné stránce.
Kdo se stane vítězem?
Ještě v lednu má být zahájena příprava konkrétního soutěžního zadání. Posléze bude vybrána porota, ve které zasednou volení zástupci městské části společně s experty v dané oblasti. Soutěž pak bude vyhlášena v polovině dubna, a to prvním kolem, do nějž se budou moci přihlásit všichni zájemci z řad grafických designerů a studií. Do druhého kola poté postoupí pět aspirantů. Vítěz soutěže bude znám v červnu letošního roku.
„Podobný typ soutěže jsme organizovali pro městskou část Praha 3. Vzešla z ní vizuální identita, která je výrazná, odvážná a hravá. Za dva roky své existence radnici přiblížila k občanům, zviditelnila Prahu 3 a téměř zlidověla. Věříme, že skvělého výsledku se dočkají i na Praze 6,“ vysvětluje strategický ředitel Czechdesignu Radim Tuček.
Současné logo pochází z dílny Michala Kopeckého. Vytvořeno bylo v roce 2005 a znázorňuje průnik dvou základních geometrických tvarů – čtverce a kruhu.
Psali jsme
Praha už má jasno, kdo bude rekonstruovat Malostranské náměstí. Obnova centrálního prostranství Malé Strany začne už na jaře přístího roku, hotovo…