foto: Městská část Praha 6/Křest nového loga pivem Prahy 6
Praha 6 má novou vizuální tvář. Její proměna proběhla po dlouhých sedmnácti letech. Designovou soutěž vyhrálo ReDesign. Přípravy trvaly déle než rok.
Městská část Praha 6 představuje svou novou podobu v rámci vizuální komunikace. Mezi 76 návrhy, ze kterých se vybíralo v designérské soutěži pořádanou organizací Czechdesign, byl nejúspěšnější ten od studia ReDesign. Tato příležitost dala za vznik také pivnímu speciálu Prahy 6, který se nechal inspirovat jedním z návrhů.
„Chceme držet krok s dobou, proto jsme se spojili s odborníky z oblasti grafického designu a v otevřené soutěži hledali originální vizuální styl, který bude Prahu 6 věrně vystihovat. Na vítězném návrhu se porota shodla jednohlasně. Získali jsme ucelený systém vizuální komunikace, v němž se snoubí moderní elegance, důstojnost, ale i tradice. Věřím proto, že podpoří hrdost místních obyvatel na to, že jsou právě ze Šestky,“ říká Ondřej Kolář, starosta městské části Praha 6 v tiskové zprávě zaslané médiím.
Samotné logo je velmi flexibilní, jeho podobu lze aplikovat jak do tištěných, tak digitálních nosičů. Logo má být lehce poznatelné a zapamatovatelné. V tom pomůže i vhodně zvolená a lehce identifikovatelná zelená barva, která evokuje klid a přírodu. Zvolený font „Grotesk Civil“ od české písmolijny Superior Type se pyšní snadnou čitelností i v malém měřítku.
„Praha 6 je velmi pestrá i skladbou svých obyvatel, žije zde i mnoho expatů. Je proto velice důležité, že je nový styl dobře čitelný a rozpoznatelný napříč všemi věkovými i sociálními skupinami. Cílem bylo najít styl, který bude moderní a otevřený světu. A to návrh od ReDesign splňuje,“ uvádí v tiskové zprávě Jana Vinšová, ředitelka organizace Czechdesign, která pořádala designérskou soutěž na nový vizuální styl Prahy 6.
Nový styl se začne postupně používat v oficiálních komunikacích Prahy 6. V první řadě se změna dotkne kancelářských tiskovin, zaměstnaneckých karet a brandingu radnice.

Petr Krejzek vede Ateliér grafického designu a vizuální komunikace na pražské UMPRUM a je editorem časopisu Živel, foto: Městská část Praha 6
Studio ReDesign, které vyhrálo soutěž, vzniklo již v roce 1999 v Praze. V současnosti ho tvoří Petr Krejzek, Kateřina Šuterová a Jakub Novotný. Mezi jejich úspěchy patří změna designu časopisu Respekt a například vizuální podoby vysokých škol VUT v Brně či pedagogické fakulty Univerzity Karlovy.
Těsně za ReDesign se umístila Little Greta. Třetí místo obsadila společnost Less & Better. ReDesign za první místo obdrželo 80 tisíc korun a zakázku na nové logo.
Psali jsme
Zatímco na magistrátu i v řadě městských částí se povolební jednání protahují a o jejich výsledku lze jen spekulovat, v Praze 6 je už koalice…
Psali jsme
MŠ Tychonova byla jednou z posledních nezrekonstruovaných školek na území Prahy 6. Po třinácti měsících stavebních prací se do ní konečně vrací…