Praha už není jen levná večírková destinace

11. 08. 202308:58
Praha už není jen levná večírková destinace
foto: Georgi Bidenko, PrahaIN.cz/Praha

Praha se postupně zbavuje nálepky levné večírkové destinace. Ve druhém kvartálu letošního roku se přiblížila ostatním evropským destinacím například průměrnou cenou za pokoj. Ceny ubytování v české metropoli rostou rychleji než například ve Vídni nebo Berlíně.

Stoupající trend průměrné ceny za pokoj si chce hlavní město i nadále udržet. Přibližuje se tak ostatním evropským metropolím a smazává dojem levné večírkové destinace. Podle dat Smith Travel Research (STR), o kterých v tiskové zprávě informuje Prague City Tourism, předběhla Praha v meziročním nárůstu průměrné ceny za pokoj Berlín i Vídeň. Cena ubytování vzrostla o více než 19 procent.

„Je vidět, že se vyplácí postupná změna charakteru cestovního ruchu v Praze, která však vyžaduje systematickou a dlouhodobou práci. Na aktuálních datech je tato koncepční práce vidět a platí i to, že Praha ztrácí nálepku levné destinace,“ informoval František Cipro, předseda představenstva Prague City Tourism.

Noc v Praze stojí podobně jako v Berlíně či Vídni

Průměrná cena za noc v hotelu v Praze byla v červnu letošního roku asi 126 eur, tedy zhruba tři tisíce korun. V Berlíně či Vídni to přitom bylo 140 eur, tedy jen asi o 400 korun více. V dubnu a květnu dokonce Praha německou metropoli předčila. Praha tak dosáhla podobné ceny za hotelový pokoj, jako mají historicky dražší destinace v Evropě. Vzdálila se naopak východním sousedům, například Bratislavě nebo Varšavě. Tam vyjde noc asi na sto eur, tedy zhruba 2,5 tisíce korun.

„Praha nasadila dobrý trend a je nutné v něm i nadále pokračovat. Postupně chceme smazat z Prahy nálepku levné večírkové destinace a do budoucna konkurovat ostatním metropolím jako je Berlín nebo Vídeň. Nesmíme si říkat za kvalitní služby méně než ostatní destinace, to se z dlouhodobého hlediska nevyplácí a je potřeba i nadále do rozvoje turismu investovat,“ uvedl Jiří Pospíšil (TOP 09), náměstek pro kulturu a cestovní ruch.

Průměrná cena za pokoj meziročně roste

Destinace jako Berlín nebo Vídeň předčila Praha také v meziročním nárůstu průměrné ceny za pokoj. Od minulého roku se cena zvýšila o 19,4 procenta. V Berlíně to však bylo pouze o 14 procent a ve Vídni dokonce jen o 13,4 procenta.

„Pozitivní trend nárůstu cen za pokoj a dorovnání špičkových evropských metropolí je velký úspěch. Město však se svými partnery musí pokračovat v aktivitách, které dělalo poslední dva roky, jako je reinvestice výběru poplatku z pobytu zpátky do cestovního ruchu a jeho marketingových aktivit,“ dodal Václav Stárek, prezident Asociace hotelů a restaurací ČR. 

Praha láká turisty pomocí marketingových kampaní

Praha pro letošní letní sezónu spustila hned tři nové marketingové kampaně. Cílí převážně na zahraniční publikum, individuální cestovatele nad 35 let a rodiny s dětmi. Speciální kampaň se věnuje i domácímu turismu, který je v metropoli na vzestupu. Kampaně jsou již podruhé hrazeny právě z financí vybraných z poplatků za pobyt, které všichni turisté hradí v rámci svého ubytování. Marketingová kampaň letos vyšla na 15,4 milionu korun.

„Letní sezóna patří z pohledu cestovního ruchu k nejsilnějším obdobím v roce. Díky nově spuštěným marketingovým kampaním přivítáme v Praze tuzemské i zahraniční návštěvníky, jejichž počet se daří neustále zvyšovat. Současně dodávám, že jsme se zavázali vracet část vybraného poplatku z jejich pobytu zpět do cestovního ruchu, takže peníze vynaložené na tyto kampaně pramení z prostředků turistů a místní nestojí ani korunu,“ uvedl v květnové tiskové zprávě Prague City Tourism Jiří Pospíšil.

I letos pak pokračuje edukativní kampaň Enjoy Respect Prague. Ta informuje zejména zahraniční turisty o pravidlech a kultuře chování ve městě. Přináší deset pravidel, která je nutné dodržovat, aby v historickém jádru mohli fungovat jak právě turisté, tak i místní obyvatelé. Na tvorbě spolupracoval také magistrát hlavního města a Praha 1.

Tagy

Speciály

Kudy kráčel zločin
Tajnosti slavných

Diskuse

DOPORUČUJEME

(součástí bloku jsou reklamní sdělení, která nejsou redakčního charakteru)

Kam dál?