Praxe pro učitele v mateřských školách zkvalitní nová publikace

22. 10. 202311:05
Praxe pro učitele v mateřských školách zkvalitní nová publikace
foto: Rudolf Komár pro PrahaIN.cz/Děti, ilustrační foto

Magistrát hlavního města se zapojil do dlouhodobého komplexního programu rozvoje klíčových oblastí pražského školství. V jeho rámci realizoval aktivity zaměřené na oblast zvyšování kvality praxí v předškolním vzdělávání. Na téma proběhla také závěrečná konference.

V rámci dlouhodobého projektu iKAP 2 spolupracoval pražský magistrát s Hospodářskou komorou hlavního města Prahy. Společně se zaměřily na zvyšování kvality praxí pro učitele a učitelky v předškolních zařízeních.

Tisková zpráva dále informuje o závěrečné konferenci Platformy pro oblast pedagogických praxí v předškolním vzdělávání, která se v Zastupitelském sálu pražského magistrátu uskutečnila ve čtvrtek 19. října. Prezentovala průběh celé aktivity zaměřené na podporu kvalitnějších praxí v předškolním vzdělávání a představila novou publikaci Sjednocená metodika praxí, která se stala výstupem celé akce. Kniha je dostupná volně ke stažení.

Metodika vznikla ve spolupráci s třiceti zařízeními

Za publikací stojí Hana Nádvorníková společně s týmem hlavních garantů projektu. Metodiku tvořili na základě screeningu třiceti různých organizací zaměřených na práci s předškoláky. Kromě mateřských škol šlo například o přípravné třídy základních škol a dvě Centra pro předškolní děti Domu dětí a mládeže hlavního města Prahy.

Experti v rámci kulatých stolů a workshopů diskutovali se zástupci pedagogů mateřských, středních a vyšších odborných škol, aby vytvořili rámec pro tvorbu akčních plánů praxí v každé z třiceti zapojených organizací. S podporou odborných garantů pak byla navrhovaná opatření implementována. Na závěr předali mentoři své zkušenosti a zpětnou vazbu zpět metodikům.

Důležité je zvyšovat kvalitu vzdělávání na všech úrovních

„Jsem velmi rád, že dnes proběhla konference právě na toto téma. Je důležité zvyšovat kvalitu vzdělání na všech úrovních, od těch nejmenších po největší. Výsledná publikace, která byla pokřtěna, je výsledkem dlouhodobé systematické práce a je opravdu skvělou kuchařkou k tomu, aby byly zajištěny dobré praxe. Oceňuji perfektní zpracování příloh a praktických příkladů a všem zainteresovaným aktérům doporučuji publikaci ke čtení,“ ocenil radní pro oblast školství Antonín Klecanda (STAN).

Publikace je určena hlavně učitelkám a učitelům v předškolních zařízeních, kteří vedou praxe. Dále pedagogům na středních a vyšších odborných školách figurujícím jako tutoři praxí i všem dalším zájemcům o předškolní vzdělávání. Vzhledem ke komplexnosti a srozumitelnosti metodiky může být inspirací i pro další stupně vzdělávání.

Cílem je implementovat změny

Cílem Komplexního programu rozvoje klíčových oblastí pražského školství je realizovat v praxi vybrané klíčové intervence, které určuje Krajský akční plán hlavního města Prahy. Projekt financuje Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy společně s hlavním městem. Rozpočtován je na celkovou částku 199.394.669 korun.

Program byl realizován po dobu 26 měsíců. Podařilo se díky němu vybudovat 22 moderních multimediálních učeben, provozovat 38 takzvaných Polytechnických hnízd, tedy moderních učeben pro polytechnickou výuku, založit a spustit provoz 4 pilotních oborově specifických Polytechnických hnízd, uspořádat 8 dovednostních soutěží, stovky jednotlivých akcí nebo uspořádat 420 výjezdů mobilní dílny, takzvaného PolyTechBusu. Zrealizováno bylo také 211 kurzů celoživotního vzdělávání v prostředí pražských škol. 40 milionů korun si navíc rozdělilo 65 partnerských škol, které díky tomu financovaly své aktivity.

Implementace metodiky se nyní nabízí i pro další školy a zařízení. Spojit by se navíc mohla s projekty Operačního programu Jan Amos Komenský nebo s Místními akčními plány (MAP).

Tagy

Speciály

Kudy kráčel zločin
Tajnosti slavných