Pražské radnice zvýší počty úředníků. Kvůli dopravním přestupkům

21. 01. 202419:12
Pražské radnice zvýší počty úředníků. Kvůli dopravním přestupkům
foto: Redakce PrahaIN.cz/Automobil zaparkovaný v křižovatce, ilustrační foto

Radnice městských částí v Praze budou muset přijmout nejčastěji okolo deseti úředníků, kteří budou mít na starosti dopravní přestupky. Náklady jednotlivé radnice odhadují ročně v řádu milionů korun. Náklady budou zhruba od 400.000 až 700.000 korun ročně na osobu.

Úřady rovněž připravují prostory, do kterých nové zaměstnance nastěhují. V anketě ČTK to uvedli zástupci oslovených radnic. Dopravní přestupky dosud řešil magistrát, avšak od 1. července je budou mít na starosti jednotlivé radnice. Důvodem změny je novela silničního zákona, která začne platit od července. Magistrát bude po změně nově řešit odvolání proti rozhodnutí radnic, k čemuž využije své úředníky.

Praha 1 počítá s přijetím deseti úředníků. Prostory si pronajme. „Jednání o pronájmu se blíží ke svému závěru. Podmínky nájemní smlouvy i samotný návrh smlouvy dosud neprojednala rada městské části. Mělo by se tak stát 23. ledna,“ uvedla mluvčí Karolína Šnejdarová. Náklady nelze podle ní zatím určit, podle hrubého odhadu půjde o 700.000 korun ročně na jednoho úředníka.

O pět víc nových zaměstnanců než první městská část přijme Praha 2. „Se zřízením nového oddělení počítáme v rámci budovaného multifunkčního prostoru, který dokončujeme v Korunní ulici. Zde budou situována i další pracoviště, například pro krizové řízení a kyberbezpečnost,“ sdělila mluvčí Andrea Zoulová. Na kolik provoz pracoviště vyjde, neuvedla.

Úředníci řešící přestupky v Praze 3 budou sídlit v Seifertově ulici. Radnice opraví své pracoviště a rozšíří jeho kapacitu. Vytvoří šest nových přepážek a kancelářská místa. Na opravu již vypsala tendr. Radnice přijme 11 úředníků. „Počet vychází z doporučení magistrátu. Předpokládané náklady na stavební úpravy činí 950.000 korun bez DPH a personální náklady částku kolem 700.000 korun na jednoho zaměstnance za rok. Částka zahrnuje hrubou mzdu i zaměstnanecké benefity a veškeré povinné položky,“ uvedl mluvčí Jiří Hannich.

Deset nových úředníků přijme také Praha 4. Sídlit budou v Jílovské ulici, kde je pracoviště oddělení parkovacích zón.

Dvojnásobek, tedy dvacítku úředníků nabere Praha 5, která přestěhuje některé odbory do nových prostor v budově radnice ve Štefánikově ulici. Do těch uvolněných usadí nové úředníky. Nábytek a vybavení tu ponechá. „Pro nové zaměstnance však bude nutné zajistit technické vybavení, zejména výpočetní techniku, tiskárny, telefony, čtečky kódu písemností, skartovačku a podobně,“ uvedla mluvčí Gabriela Froňková Dousková.

 

Praha 6 pro úředníky přebudovává prostory v poliklinice Pod Marjánkou, kterou vlastní. Zároveň hledá vedoucího odboru přestupkového řízení a chystá nábor zaměstnanců, kteří by se měli do upravených prostor přesunout v březnu či dubnu. „Počítáme, že náklady budou představovat odhadem zhruba 40 milionů korun. Zároveň ale předpokládáme, že výběr z přestupkové agendy pokryje vzniklé náklady,“ uvedl radní Zdeněk Hlinský (ODS).

Nejméně úředníků z oslovených radnic přijme Praha 7, a sice šest. „Aktuálně máme vyhlášeno výběrové řízení. Nové zaměstnance budeme přijímat průběžně a zároveň je školit. Otevřeme nově upravené pracoviště úřadu v Dělnické ulici, kde bylo dříve infocentrum městské části,“ uvedl mluvčí Martin Vokuš. Náklady na opravu prostor a budou asi jeden milion korun. Personální náklady budou asi 650.000 korun ročně na osobu.

Desítku úředníků přijme Praha 8 a vstupní náklady budou 15 milionů korun. Devět úředníků shání Praha 9, kteří budou pracovat v budově radnice v Sokolovské ulici. „Počítáme s tím, že po půl roce fungování vyhodnotíme práci oddělení a podle výsledků přijmeme další opatření. Vzhledem k tomu, že nábor pracovníků probíhá, včetně potřebných školení, nemůžeme ještě v tuto chvíli náklady vyčíslil,“ sdělila mluvčí Majka Kurková. Odhad pro letošní rok podle mluvčí počítá s pěti až šesti miliony korun.

Nejvíc pracovníků hledá radnice Prahy 12, která přijme 16 zaměstnanců. Také v této městské části budou zaměstnanci sídlit přímo v budově radnice. Náklady Praha 12 zatím nemá vyčísleny.

Po sedmi zaměstnancích naberou Praha 13 a 14. V případě třinácté městské části budou sídlit v budově radnice na Slunečném náměstí. Praha 14 zajistila pro nové zaměstnance místo ve svém sídle, a sice v radničních budovách v ulici Bratří Venclíků, kde budou mít vlastní vchod přímo z ulice. Nezbytné dispoziční úpravy už radnice udělala. Prahu 13 vyjde provoz ročně na pět milionů u v Praze 14 činí personální náklady asi 400 .000 korun na zaměstnance ročně.

 

Tagy

Speciály

Kudy kráčel zločin
Tajnosti slavných