Reklamu na pražském zastávkovém mobiliáři MHD bude provozovat BigBoard

20. 09. 202414:50
Reklamu na pražském zastávkovém mobiliáři MHD bude provozovat BigBoard
foto: PrahaIN.cz/Nová zastávka, ilustrační foto

Reklamu na městském zastávkovém mobiliáři MHD bude pro hlavní město provozovat společnost BigBoard, která zvítězila ve výběrovém řízení a Praha s ní prostřednictvím své firmy Technologie hlavního města Prahy (THMP) uzavře pětiletou smlouvu. Za pronájem firma zaplatí ročně 207 milionů korun.

ČTK to v pátek sdělila mluvčí THMP Simona Kopová. THMP je městskou firmou, která má na starosti veřejné osvětlení, semafory a dopravní informační cedule nebo dodávky energií městu a jeho organizacím.

„V následujících pěti letech společnost BigBoard uhradí na nájemném více než jednu miliardu korun. Tato nabídka překročila znalcem stanovenou minimální cenu o více než 70 procent. Vysoké příjmy výrazně zkrátí dobu návratnosti investice bezmála 800 milionů korun, kterou hlavní město v uplynulých letech vynaložilo na výměnu zastávkových přístřešků a jejich digitalizaci. Celá investice by se tak měla vrátit zhruba do osmi let,” uvedl generální ředitel THMP Tomáš Jílek.

Z vybraného nájemného bude THMP financovat mimo jiné veškerý provoz, servis a úklid zastávkových přístřešků. Reklamní prostor zahrnutý do veřejné soutěže představuje přibližně 100 digitálních ploch a 1100 CLV ploch. Z toho je 25 procent reklamních ploch vyčleněno pro potřeby města, zbylé jsou pak určeny ke komerčním sdělením.

Soutěž vypsala THMP na konci června na základě provedených předběžných tržních konzultací. Smlouvu s vítězem uzavře na zmíněných pět let s případnou opcí. Jediným kritériem výběru byla nabídnutá cena nájemného za specifikované reklamní plochy ve třech kategoriích. Do soutěže dorazilo celkem 13 nabídek.

Vedení Prahy začalo před několika lety v rámci boje proti vizuálnímu smogu reklamu regulovat. Radní již loni THMP vyzvali, aby jí předložila model využití reklamních ploch na veřejném osvětlení a novém městském mobiliáři. Z ulic města v posledních několika letech zmizelo na 400 reklamních ploch.

Hlavní město v posledních letech vyměnilo přístřešky původně provozované firmou JCDecaux za vlastní a nedávno se s firmou domluvilo na odkupu jejího mobiliáře. Firma vlastnila přístřešky na většině zastávek v metropoli na základě smlouvy z roku 1994, výměnou za platbu městu a jejich pořízení a údržbu na nich mohla provozovat reklamní plochy. Minulé vedení magistrátu rozhodlo o jejich nahrazení vlastními přístřešky, výměna začala koncem roku 2021 a skončila koncem loňského roku.

Pozn. redakce: 58procentní podíl ve společnosti Flowee s.r.o., která provozuje webový portál www.PrahaIN.cz, vlastní společnost BigBoard Praha, a.s.

Tagy

Speciály

Kudy kráčel zločin
Tajnosti slavných