Rekonstrukce Libeňského mostu začne 20. září. Hotovo bude za dva roky
foto: Petr Kouba, PrahaIN.cz/Libeňský most
Dlouho očekávaná generální oprava Libeňského mostu začne v úterý 20. září. Po přípravných pracích bude následovat stavba proplachovacího kanálu a přeložení inženýrských sítí.
Projekt nepočítá jen s rekonstrukcí části mostu přes řeku, ale s kompletní proměnou soumostí a jeho okolí včetně stavby protipovodňových opatření. Oprava spolu s dalšími pracemi vyjde na asi 2,18 miliardy korun.
Most nebyl nikdy opravován a je ve velmi špatném stavu. Hlavní etapa oprav, při které bude rekonstruován hlavní most přes Vltavu, začne v roce 2024. Při opravách bude přerušena doprava. Příští týden v úterý město předá staveniště stavebníkovi, který na něj začne navážet techniku.
„Zahájena bude první etapa, která potrvá do roku 2024, při které budou provedeny přípravné práce a mimo jiné vybudován proplachovací kanál. V příštím roce se uskuteční přeložky inženýrských sítí a vznikne provizorní přemostění,“ řekl pro agenturu ČTK primátorův náměstek Adam Scheinherr (Praha Sobě).
Nový kabát dostane i okolí mostu
„Během rekonstrukce Libeňského mostu opravíme nejcennější oblouky Pavla Janáka. Postavíme celé soumostí od Manin po Palmovku v délce 1 200 metrů včetně retenční nádrže a protipovodňových opatření a proměníme i nejbližší okolí. Most bude k sobě Pražany lákat nejen svou krásou, ale také novými místy pro odpočinek a trávení volného času. Prostory pod trámovými konstrukcemi z Janákových dochovaných skic i s historickými oblouky nabídnou kavárny, obchůdky a další služby. Počítáme i s novými přístupy k vodě a skateparkem,“ uvedl Adam Scheinherr v jednom z tiskových prohlášení magistrátu.
Most zastoupí provizorní lávka
„Historické označení mostu za nerekonstruovatelný bylo pouze politickým rozhodnutím, aniž by se kdokoliv zajímal o jeho reálnou technickou kondici. My se rozhodujeme na základě dopravních průzkumů, podrobných diagnostik, statických a dynamických zkoušek a tvrdých dat. Soutěž na rekonstrukci byla unikátní taky v tom, že jsme ji nesoutěžili pouze na cenu, ale také poprvé v historii města i na délku tramvajové výluky. Ta podle původního projektu měla trvat dva až tři roky. My jsme to stáhli na jeden rok s tím, že pěší a cyklisté se přes řeku vždy dostanou přes provizorní lávku a z obou stran bude k mostu přivedená MHD,“ doplňuje náměstek Scheinherr.
Psali jsme
POLITICI VLASTNÍMI SLOVY Komentář místostarosty Prahy 8 za Patrioti ČR k rekonstrukci Libeňského mostu
Psali jsme
POLITICI VLASTNÍMI SLOVY Motoristé sobě na svém Facebooku 13. září k zaparkovanému služebnímu vozu Adama Scheinherra…
Tagy
Speciály