Rekonstrukce Masarykova nádraží v Praze vyjde na 3,39 miliardy korun
foto: Redakce, PrahaIN.cz/Masarykovo nádraží
Rekonstrukci Masarykova nádraží v Praze zajistí pro Správu železnic (SŽ) za zhruba 3,39 miliardy korun firmy STRABAG Rail a STRABAG, které uspěly v tendru. ČTK o tom dnes v tiskové zprávě informovala mluvčí SŽ Nela Eberl Friebová. Při rekonstrukci vznikne platforma nad kolejištěm, lepší spojení s Florencí a namísto dosavadních sedmi budou vlaky stavět u devíti kolejí.
Hotovo má být v roce 2027. SŽ plánuje v Praze také rekonstrukci smíchovského a hlavního nádraží.
Práce začnou na začátku příštího roku, nádraží bude i při rekonstrukci fungovat a vlaky na něm budou nadále zastavovat s dílčími omezeními. Po rekonstrukci bude nejstarší pražské nádraží bezbariérové a nové zastřešení propojí Florenc s Hybernskou ulicí a hlavním nádražím. Z patra povedou eskalátory, schodiště a výtahy na jednotlivá nástupiště. Vznikne rovněž nový vestibul pro čekající cestující.
„Část platformy se osadí zelení, a vznikne tak klidová zóna přímo v centru metropole,” uvedla Eberl Friebová. Historická stanice z poloviny 19. století si podle ní zachová svůj původní ráz a zároveň nabídne cestujícím větší komfort. Rekonstrukce čeká také celé kolejiště, veškeré technologie, trakční vedení a napájení. Část peněz na práce získá SŽ z evropských fondů.
Psali jsme
Společnost Správa železnic vyhlásila výběrové řízení na zhotovitele přestavby části Masarykova nádraží. Začátek stavebních prací je plánován…
SŽ nedávno vypsala také dva tendry, které se týkají rekonstrukce smíchovského nádraží. První zakázka zahrnuje rekonstrukci stanice včetně opravy nástupišť, vytvoření jednoho nového a opravy podchodů. Vznikne také lávka přes železnici, která spojí Smíchov, Radlice a budovanou čtvrť Smíchov City mezi nádražím a prostranstvím Na Knížecí. Tendr SŽ vypsala v srpnu s předpokládanou hodnotou 5,2 miliardy korun. Kromě toho minulý týden také ohlásila veřejnou zakázku na vypracování projektu rekonstrukce a rozšíření smíchovské nádraží budovy.
V plánu je také rekonstrukce nové odbavovací haly hlavního nádraží. SŽ spolu s pražským magistrátem a dopravním podnikem na rekonstrukci haly, úpravy Vrchlického sadů a řešení plánované tramvajové trati z Vinohradské do Bolzanovy ulice vyhlásila architektonickou soutěž, ve které uspělo dánské studio Henning Larsen Architects. Vítězný návrh následně vzbudil kritiku, protože počítá s odstraněním velké části haly.
Tagy
Speciály