foto: Jiří Zemen, PrahaIN.cz/Samoobslužná pokladna v Lidlu, ilustrační foto
Pokud bychom hledali něco, na co si nejčastěji zákazníci stěžují v obchodním řetězci Lidl, bezpochyby by to byly samoobslužné kasy. Řada lidí je sice preferuje před těmi klasickými, velmi často jsou ale zablokované a čekání na obsluhu, která zákazníkům pomůže, je mnohdy delší, než kdyby zákazník zamířil na klasickou kasu.
O tématu jsme informovali již několikrát, a ačkoliv Lidl slíbil zlepšení situace a proškolení zaměstnanců, aby se situace neopakovala, ani po několika měsících se prý nic nezměnilo.
Problém nastává zejména v případech, kdy je v obchodě více lidí. Ti s menším nákupem chtějí ušetřit čas a zamíří k samoobslužným kasám, často ale nastane komplikace a pokladnu zablokují, odblokovat ji smí obsluha, která ale sedí u klasické kasy, aby mohla pomoci, musí přerušit svoji práci, což nesou nelibě ostatní zákazníci.
V minulém týdnu jsme byli svědky konfliktu, když se zákaznice rozčilovala, že pokladní přerušila svoji práci a šla odblokovat samoobslužné kasy. „Ti lidé si zvolili, že si to namarkují sami, tak proč jim jdete pomáhat? Co? Ať si to udělají sami,“ zlobila se žena. Že si zákazníci sami nedokážou pomoci, pochopit nedokázala.
Jak jsme už dříve zmínili, nejvíce problematické je pečivo, ovoce či alkohol.
Psali jsme
Samoobslužné kasy jsou již zcela běžnou věcí. Mezi zákazníky jsou stále oblíbenější. Pokud má člověk menší nákup, je to určitě nejrychlejší možnost,…
Další den v jiné prodejně žena markovala menší nákup, všechno zboží měla balené a s čárovým kódem. Z celkem šesti položek měla kasa „problém“ se třemi. V této pobočce byl personál přítomný neustále, žádné dlouhé čekání se tak nekonalo. Když se žena ptala, co je za problém, odpovědí jí bylo, že „se to stává“.
Stále stejné problémy
Totožná situace se opakovala na pobočce v Mukařově, kde je šest samoobslužných kas. U klasických pokladen byly fronty a tři z šesti samoobslužných kas svítily červeně a zákazníci čekali, až přijde pokladní a pomůže jim. Chybu ale podle svých slov neudělali, namarkované zboží vložené na kontrolní váhu jen neodpovídalo.
„Proč tady není alespoň jeden člověk, který by pomáhal?“ rozčilovali se lidé. Někteří čekali, další vzali svůj nákup a zařadili se do fronty na klasické pokladně. Na místě však nechali zablokovanou kasu.
Podobných stížností je mnoho také na oficiálních stránkách Lidlu na Facebooku.
Nakupování bude komfortnější
Podle vyjádření Lidlu je však zpětná vazba na samoobslužné pokladny obecně pozitivní a zákazníci jich při svých nákupech rádi a hojně využívají.
„Máte však pravdu, že někdy může při jejich využívání dojít k nesnázím. K nejčastějším komplikacím při používání samoobslužných pokladen patří například chybný výběr druhu ovoce a zeleniny, případně pečiva. Tedy zboží, které není běžně s čárovým kódem,“ uvedla pro PrahaIN.cz Eliška Froschová Stehlíková, tisková mluvčí řetězce.
Zároveň zmiňuje, že pracují na automatickém rozpoznání produktů pomocí kamer. „Tak, abychom nákup zákazníkům co nejvíce zjednodušili. Současně tyto nejčastější situace, kdy zákazníci potřebují pomoc našeho personálu, průběžně analyzujeme a snažíme se reagovat interními opatřeními tak, abychom celkový počet těchto situací snížili na minimum. Můžeme tedy zákazníky ujistit, že pracujeme na ještě komfortnějších podmínkách při nakupování v našich prodejnách,“ slíbila Eliška Froschová Stehlíková.