foto: Jakub Mračno, PrahaIN.cz/Radnice MČ Praha 6
Městská část Praha 6 odmítla změnu územního plánu. Po hlavním městě požaduje, aby vypracovalo podkladovou územní studii ohledně plánovaného rozvoje Hradčanské. Chce mít jistotu, že v lokalitě vznikne odpovídající občanská vybavenost.
Radní šesté městské části se podle informací z tiskové správy na tomto rozhodnutí shodli. Pro občany chtějí na pozemcích mezi železnicí a ulicí Milady Horákové odpovídající občanskou vybavenost, dostatečné množství zeleně i veřejné instituce celoměstského významu.
„Dlouhodobě rozvoj Hradčanské podporujeme, chceme si však pohlídat, jak bude v budoucnu vypadat. Rádi bychom, aby se k rozvoji tohoto místa přistupovalo komplexně a čitelně, tedy aby městská část i veřejnost věděly, co zde vznikne a mohly se vyjádřit ke konkrétním návrhům,“ vysvětlil starosta Prahy 6 Jakub Stárek (ODS).
Radní chtějí moderní, kultivovanou a vybavenou čtvrť
Význam Hradčanské podle něj poroste i díky vybudování vlakového spojení na letiště.ato stavba vyjde celkově na 3 miliardy korun. Skoro 2,5 miliardy zaplatí Evropská unie. V budoucnu se stane součástí moderního dopravního spojení na letiště Václava Havla a dále až do Kladna.
„Náš zájem je, aby se z ní stala opravdu moderní, kultivovaná a veřejně vybavená čtvrť, která z urbanistického hlediska přirozeně naváže na Dejvice a Bubeneč,“ doplnil starosta.
Podle šestkové radnice by mělo hlavní město, jakožto pořizovatel změn, vypracovat územní studii jako podklad pro změny územního plánu. Městská část se chce navíc na zadání studie i jejím následném projednávání podílet, aby měla požadované změny územního plánu pod kontrolou. Díky studii navíc získá i informace o předpokládaných dopadech na území.
Psali jsme
Radní Prahy 6 pro dopravu Ondřej Matěj Hrubeš (ODS) vyzval dopisem Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP), aby lépe informoval veřejnost…
Územní plán se změní až podle studie
„Chceme, aby hlavní město i investoři hráli s Prahou 6 otevřenou hru a my mohli relevantně ovlivnit, jak bude území vzdálené tři sta metrů od Pražského hradu vypadat. Proto požadujeme nové projednání změny územního plánu až po vzniku územní studie,“ řekl Václav Kožený (ODS), místostarosta Prahy 6 pro územní rozvoj.
Na Hradčanské se kříží metro, tramvaje a do budoucna také elektrifikovaná dráha z Masarykova nádraží do Kladna. Právě proto chtějí radní na místě zajistit i veřejnou vybavenost celoměstského významu, například budovu knihovny, soud a nebo finanční úřad. Důraz dávají i na kvalitní veřejná prostranství a základní občanskou vybavenost.
„Praha 6 má dlouhodobě napjaté kapacity ve školství. Proto bychom rozvoje Hradčanské rádi využili k tomu, aby se zde vznikla nová školská budova,“ přiblížila své představy místostarostka Prahy 6 pro školství Mariana Čapková (Praha sobě).
Změny nebyly v návrhu dostatečně odůvodněny
Podle městské části navíc dosud nebyly změny ohledně míry využití území v rámci projednávání aktuální změny územního plánu dostatečně odůvodněny a obhájeny.
„Stávající návrh změny totiž výrazně redukuje koeficient zeleně v území a potenciálně umožňuje výstavbu, jejíž výšková hladina by výrazně převyšovala kontext navazující zástavby Bubenče a Dejvic," dodal Petr Palacký (Zelení), radní Prahy 6 pro životní prostředí a klima.