Šílenství na Černém Mostě: Kvůli ztraceným balíčkům posílá ostraha lidi domů

10. 10. 202519:03
Šílenství na Černém Mostě: Kvůli ztraceným balíčkům posílá ostraha lidi domů
foto: Bára Richterová, PrahaIN.cz/Ztracené zásilky na Černém Mostě

REPORTÁŽ: V obchodním centru na Černém Mostě se poprvé v České republice až do neděle 12. října otevřel pop-up obchod se ztracenými balíčky. Cena se určuje podle váhy. Co se v balíčků skrývá, se dozvíte až po jeho zakoupení. Zájem lidí je enormní, od samotného otevření se na místě tvoří i několikahodinové fronty. Koupi ztraceného balíčku jsme si sami vyzkoušeli.

Potvrdilo se, že mnoho lidí představa takzvaného „mystery boxu“ láká. Pop-up shop na Černém Mostě je otevřen do neděle 12. října, kde se rozprodává deset tun ztracených zásilek s neznámým obsahem.

A organizátoři počítají s velkým zájmem. „Zájem bývá při otevření v nové zemi obrovský. Například v chorvatském Záhřebu dorazilo během jednoho týdne 15 tisíc lidí. V Praze se už předem registrovalo přes 1.000 lidí, takže očekáváme velmi silný první den a vysokou návštěvnost během celé akce,“ sdělila redakci za organizátora Markéta Dvořáčková. To se potvrdilo hned v prvních minutách po otevření, kdy lidé stáli hodiny dlouhé fronty.

O ztrátu peněz se zákazníci nemusí bát

Tím, že nejde o on-line prodej, se odvážlivci nemusí bát, že by o své peníze přišli, jako tomu bývá v případě různých nabídek, které kolují po sociálních sítích. Příkladem můžeme zmínit nevyzvednuté kufry na letišti, ztracené zásilky z Amazonu či tajuplné boxy oblečení různých značek. Sami organizátoři vnímají velké množství podvodných stránek po celém internetu.

„Rozumíme této obavě, ale právě proto pořádáme akci v kamenném pop-up storu, kde si lidé mohou celý zážitek osobně vyzkoušet. Nejde o on-line prodej, ale o reálný prostor, kde si každý může balíček sám vybrat, osahat, zvážit a hned zaplatit. Navíc fungujeme v řadě evropských měst a máme za sebou statisíce spokojených zákazníků,“ popisuje Dvořáčková.

Balíčky se prodávají podle váhy ve dvou cenových kategoriích. Standardní a prémiové, standardní balíčky stojí 50 korun za 100 gramů, prémiové 75 korun za 100 gramů. Zákazníci mají na výběr deset minut, během kterých si mohou nabrat libovolný počet balíčků.

Ty prý pochází od největších evropských logistických platforem, které spolupracují s předními e-commerce hráči. Nejčastěji jde o zásilky z Francie, Nizozemska, Švédska, Španělska a Německa. „Tyto společnosti mají největší objem ztracených balíčků, a díky tomu i největší pravděpodobnost kvalitního obsahu,“ říká Dvořáčková.

Stejný pop-up store se prý již nacházel například v Paříží, Římě, Madridu, Berlíně či Stockholmu. „Zákazníci už našli opravdu zajímavé kousky. Například sběratelskou zlatou cihličku, hodinky Rolex, kabelku Prada, kuchyňský robot nebo iPhone. Často se objevují i módní doplňky, drobná elektronika nebo kosmetika. Každý balíček je překvapením, právě to je součást celé zábavy,“ uzavírá Dvořáčková.

Na Černý Most jsme se vypravili třetí den po otevření krátce před šestou hodinou odpolední. Najít pop-up store nebylo nic složitého, už z dálky nás zaujal velký chumel lidí a dlouhá fronta, která se táhla podél několika obchodů.

Do ohrádky s balíčky bylo vpuštěno jen několik málo lidí, kteří měli na výběr deset minut. A rozhodně nespěchali, balíčky prohmatávali, porovnávali s ostatními a snažili se najít ten nejideálnější. Většina nezůstávala u jednoho a na váhu jich odnášela hned několik.

Zkuste to zítra

Zařadili jsme se do fronty a čekali, asi po deseti minutách za námi přišel jeden ze zaměstnanců, ať zkusíme štěstí zítra. „Dnes by se na vás už pravděpodobně nedostala řada,“ řekl nám a několika dalším lidem za námi více než dvě hodiny před zavřením. „Zájem je obrovský, fronty jsou tu celý den,“ potvrdil nám.

Někteří si své zásilky odnášeli domů, jiní je rozbalovali rovnou na lavičce v obchodním centru. Zastavili jsme se u mladého muže, který měl tři balíčky. „Zaplatil jsem za ně 1 400 korun,“ zmínil a jal se rozbalovat. V jednom našel zahradní hadici, ve druhém dětské boty a ve třetím byla myš k počítači. Svůj neúspěch bral s humorem. „Kamarád si tu včera rozbalil nová Apple sluchátka, nestála ho ani dvě stovky,“ krčil rameny. Žena vedle něj objevila šaty, které však byly o několik čísel větší, než by sama potřebovala. Větší balík si odnesla domů, prý si ho otevře až s manželem. „Je to spíš legrace, adrenalin, nečekám, že tam najdu poklad, případně něco, co bych opravdu potřebovala,“ zmínila. Podobná slova jsme zaslechli hned několikrát.

Zajímavé bylo také sledovat kolemjdoucí, kteří nechápavě kroutili hlavami. „Jak někdo může utrácet za něco, když neví, co to je,” slyšeli jsme několikrát. 

 

Tagy

Speciály

Kudy kráčel zločin
Tajnosti slavných