S respektem k Praze. Zastupitelstvo hlavního města schválilo plán cestovního ruchu na období 2024-2027

22. 06. 202411:18
S respektem k Praze. Zastupitelstvo hlavního města schválilo plán cestovního ruchu na období 2024-2027
foto: Vít Hassan pro PrahaIN.cz/Jednání zastupitelstva, ilustrační foto

Nová strategie s názvem S respektem k Praze navazuje na předchozí koncepci cestovního ruchu, která se významně podílela na změně směru a podobě cestovního ruchu v hlavním městě. Vyhodnocení na základě datové analýzy ukázalo, že se cestovní ruch v metropoli ubírá správným směrem a stále více láká bonitní návštěvníky za památkami a kulturou. Součástí plánu je také 29 projektů, na kterých město se svými partnery a Prague City Tourism budou v následujících třech letech pracovat.

„Poslední dva roky se cestovní ruch v Praze stabilizoval a podle dat je vidět, že se cestovní ruch ubírá správným směrem. Proto jsme předložili novou a zároveň navazující Strategii cestovního ruchu nesoucí příznačný název S respektem k Praze. Díky tomu, že tento dokument schválilo celé zastupitelstvo napříč politickým spektrem, potvrzuje linii, kterou se Praha bude v oblasti cestovního ruchu i nadále ubírat,“ říká tiskové zprávě náměstek primátora Jiří Pospíšil (TOP09).

Podle výsledků analýzy je prý vidět, že stávající koncept pomohl metropoli s kultivací a stabilizací cestovního ruchu. Podle dat je zřejmé, že cestovatele motivuje k návštěvě Prahy kultura, historie, památky, ale i třeba kvalitní gastronomie. Pozitivním ukazatel je také to, že průměrná útrata turistů stoupla v porovnání s rokem 2019 o 40 procent.

„Nová strategie pokračuje v nastaveném kurzu, to znamená, že veškeré naše marketingové kampaně cílí na individuální cestovatele, kteří přijedou do Prahy za památkami, kulturou a dobrou gastronomií a stráví zde delší čas, a tím pádem utratí i více peněz,“ vysvětluje František Cipro, předseda představenstva Prague City Tourism, v tiskové zprávě.

Kromě připravované strategie bude Praha společně s Prague City Tourism jednotlivé aktivity v oblasti cestovního ruchu koordinovat s dalšími evropskými města, jako je Barcelona, Amsterdam a další. V rámci platformy Aliance pro udržitelný cestovní ruch si jednotlivá města a organizace mají vyměňovat data a praxe z oblasti nastavování rovnováhy mezi cestovním ruchem a zájmy rezidentů. 

Součástí připravovaných projektů v rámci strategie je například revize vzdělávacího systému průvodcovských služeb, plán na řešení problému s krátkodobými pronájmy nebo turistická aplikace My Prague.

Praha se snaží domácí i zahraniční návštěvníky oslovit také pomocí marketingových kampaní Prague City Tourism, více jsme psali ZDE. Letos mají turisty oslovovat kampaně s názvy V Praze jako doma a Prague 2024. Ústředním motivem je nový olympijský sport break dance, který bude mít letos v Paříži premiéru.

Kromě toho pokračují i další kampaně, například celoroční Enjoy Respect Prague, která informuje o pravidlech a kultuře chování ve městě. Přináší deset pravidel, která je nutné dodržovat, aby v historickém centru mohli fungovat jak turisté, tak i místní obyvatelé. Dotýká se například konzumace alkoholu na veřejnosti nebo dodržování nočního klidu.

Tagy

Speciály

Kudy kráčel zločin
Tajnosti slavných