foto: Georgi Bidenko, PrahaIN.cz/Česká pošta
Zřejmě těžko bychom hledali kritizovanější instituci, než je Česká pošta. Stížnosti a kritika neberou konce. Balíky a dopisy do vlastních rukou čekají na poště, doručení někdy trvá i týdny. Častým problémem je také lísteček ve schránce o nezastižení adresáta, přestože byl celý den doma.
Poté, co bylo minulý rok zrušeno 300 poboček Českých pošt po celé České republice, například na Praze 3 zůstala jen jedna. Z původních šesti zůstala pouze ta v Olšanské ulici.
Starosta městské části Michal Vronský (TOP 09) si tehdy stěžoval, že se o záměru zrušení pěti poboček dozvěděl z médií. Ani snaha o to, aby pro celou městskou část zůstaly alespoň dvě, se nepovedla.
„Praha 3 patří mezi oblasti s nejvyšší hustotou zalidnění v hlavním městě, potažmo v celé republice. Navíc se připravuje velké rozvojové území v oblasti nákladového nádraží Žižkov, které sem přivede další rezidenty. Služby České pošty zároveň pravidelně využívá mnoho seniorů a cizinců,“ uvedl tehdy na stránkách Prahy 3 místostarosta Pavel Dobeš (STAN).
Na naší redakci se nyní obrátily dvě čtenářky, kterým nechodí doporučené dopisy.
Psali jsme
Štědrý den se blíží a většina z nás už nějaké dárky nakoupené má. Řada lidí ovšem nakupuje dárky výhradně on-line. Pro ně je to nejjednodušší,…
Doporučené dopisy už nechodí
„Byla jsem zvyklá, že pošťačka zazvonila a donesla mi doporučený dopis do kanceláře. Nyní jsem třikrát po sobě našla lístek ve schránce, že mám dopis na poště. Cestou na Olšanskou a zpátky strávím úplně zbytečně více než hodinu. Nechala jsem na schránce vzkaz, jestli může příště zazvonit,“ líčí nám. Jenže další týden našla ve schránce opět jen lísteček, že nebyla zastižena.
Další den pošťačku potkala přímo před prací, když se ji ptala, proč už nenosí doporučené dopisy, odpověděla, že to už nedělají. „To bychom nestíhali, už dáváme rovnou jenom oznámení, že to máte uložené na poště. Dopisy ani nemám u sebe. Víte, kolik bych toho musela táhnout?“ odvětila pošťačka.
Žádná změna nenastala
Jenže to prý není pravda, jak nám pošťačka přímo na pobočce v Olšanské ulici potvrdila.
„To není pravda, normálně to mají nosit,“ sdělila nám, ale přiznala, že to doručovatelé takhle běžně dělají, aby si ulehčili práci.
Se stejným dotazem jsme se obrátili také na tiskové oddělení České pošty, to ale ani po týdnu neodpovědělo.
Obdobný problém má i druhá žena. „Pravidelně mi chodí jeden doporučený dopis měsíčně z pojišťovny. Posledních zhruba šest měsíců nacházím jen oznámení o nezastižení s tím, že je dopis uložen na poště. Dovolat se na pobočku je ale nemožné. Když jsem tam vyrazila a viděla tu šílenou frontu, tak jsem nechala dopis vrátit a domluvila se s nimi, ať mi to posílají datovkou. S poštou už nechci mít nic společného,“ říká nám.
Hodnocení České pošty na Google recenzích je tristní, jen 1,9 hvězdičky. Podobných stížností, jako mají naše čtenářky, jsou k dohledání desítky. Dovolat se je prý nemožné, dlouhé fronty, čekání na zásilku, o které nemá její majitel žádné informace či automatické ukládání balíčku a psaní na poštu, ačkoliv je člověk doma.