foto: Adéla Houbová, PrahaIN.cz/Zásilkovna Z-Box
Zásilkovna se rychle stala jednou z nejvyužívanějších doručovacích společností v Česku. Zákazníky si získala díky velkému množství výdejních míst i rychlému a bezproblémovému doručení za dobrou cenu. V posledních několika měsících se však na společnost objevuje čím dál tím více stížností. Zásilky se prý mnohem častěji ztrácejí, případně k adresátům putují dlouho.
Nespokojené recenze na služby společnosti Zásilkovna se v posledních několika měsících objevují především na sociálních sítích. Zákazníci si stěžují zejména na ztracené balíčky, které svou cestu často končí na některém z dep, kde už nejsou k nalezení. Případně k adresátovi dorazí, ale až po několika týdnech.
Redakce kontaktovala hned několik nespokojených zákazníků, mezi nimi i majitelku malého e-shopu zaměřeného na prodej ručně vyráběných šperků. Ta každý měsíc odesílá desítky balíčků, většinu právě přes Zásilkovnu. V poslední době se však setkává s celou řadou problémů.
„Neustále řeším ztracené balíky, nemám na to už energii. Absolvovala jsem spoustu dlouhých telefonátů se zákaznickým servisem a vždycky je výsledek takový, že musím čekat, protože nevědí, kde ty balíky přesně jsou. Mám seznam více než dvaceti zákazníků, kteří čekají už skoro měsíc a samozřejmě jsou naštvaní na mě, i když za to nemůžu. Místo abych se věnovala výrobě dalších šperků a chodu e-shopu, řeším jen nedoručené zásilky,“ postěžovala si a dodala, že je celá situace náročná i pro ni a jediné v co doufá, je, aby na ni zákazníci nezanevřeli.
„Několik balíčků se mi už podařilo vystopovat, a to hlavně díky jedné moc milé paní, se kterou jsem telefonovala snad hodinu. Vzala si můj problém na starost. Po dvaceti dnech, kdy o nich vůbec nic nevím, by se snad mohly moje zásilky pohnout a dojít na místo určení. Nezbývá než doufat,“ dodala ještě majitelka internetového obchodu.
Doručení trvá i několik týdnů
Problémy prý zákazníci evidují především u balíčků odeslaných prostřednictvím Z-Boxů. „Podala jsem před týdnem v boxu asi 10 balíčků a dodnes jsou všechny bez pohybu. Na infolince mi vždycky něco odseknou o tom, že nevědí a že mám čekat, takže nevím nic,“ sdělila redakci další nespokojená klientka s tím, že se jí něco podobného už stalo v minulosti.
Jeden z balíků prý k adresátovi putoval téměř měsíc a při své cestě se několikrát vrátil z boxu do depa, protože se do boxu údajně nevešel. „Nakonec to doručili úplně jinam, ale aspoň doručili. Zásilkovně se už snažím vyhýbat, ale například při prodejích přes Vinted to nejde změnit. A právě s doručováním přes Vinted jsou v poslední době problémy obrovské,“ dodala.
Redakce hovořila také s Karolínou z Prahy, které prý Zásilkovna před časem ztratila balíček v hodnotě více než 3 tisíce korun. „Řeším to už víc než dva měsíce a teď mi bylo řečeno, že dostanu odškodné asi tři stovky. Prý je to moje chyba a měla jsem si balíček pojistit,“ uvedla.
Psali jsme
Školní řád většinou obsahuje soubor pravidel, jak se ve škole chovat, její vnitřní režim či pravidla pro hodnocení žáků. Zveřejněn musí být tak,…
Desítky zásilek bez kódu
Redakce se na příčinu problémů zeptala Zásilkovny, od které jsme se dozvěděli, že problémy skutečně vznikají především při podávání zásilek přes Z-Boxy. „Pokud jde o kamenná místa Zásilkovny, stačí nahlásit podací heslo obsluze na výdejním místě. Při podání zásilky do Z-BOXu je ale nutné na ni viditelně napsat podací heslo vygenerované v aplikaci. Jen za poslední měsíc jsme bohužel zaznamenali nejméně desítky zásilek vložených do boxů bez uvedeného kódu. Tyto zásilky putují na naše depo, kde se je snažíme přiřadit správnému majiteli. Tento proces však může trvat týdny a bez napsaného podacího hesla hrozí, že se zásilka ke svému majiteli vůbec nedostane,“ sdělil redakci tiskový mluvčí Zásilkovny Ondřej Luštinec.
Kurýři prý při vyzvedávání zásilek z boxů lepí na balíčky přepravní štítky a může se snadno stát, že dojde k lidské chybě anebo se štítek odlepí. „Celkem jako Zásilkovna doručujeme miliony zásilek měsíčně bez problémů, ale víme, že když se problém dotkne přímo vás, je to velmi citlivá věc. Pokud někdo má nepříjemnou zkušenost, samozřejmě se omlouváme a pracujeme na tom, aby vše fungovalo ještě lépe,“ uzavřel Luštinec.