Středočeský kraj láká v nové kampani k vodě

19. 05. 202411:14
Středočeský kraj láká v nové kampani k vodě
foto: Vít Hassan pro PrahaIN.cz /Sport na vodě, ilustrační foto

Po rekordní loňské návštěvnosti se Středočeský kraj rozhodl neusnout na vavřínech a další potencionální turisty láká na léto u vody. Prostřednictvím kampaně s názvem Pustit k vodě představuje možnosti aktivního trávení volného času u vody nebo přímo na ní.

Za loňský rok přijelo do středních Čech 1,33 milionu hostů. Meziročně asi o 14,5 procent více. Z toho zahraničních návštěvníků bylo 272 tisíc. „Věříme, že zvýšený zájem o střední Čechy, zejména ze sousedních zemí, reaguje na naše marketingové kampaně, kterými jsme vloni mířili hlavně na polské a slovenské turisty. Cílili jsme také na domácí turisty a jsme rádi, že ve statistikách se naše činnost projevila. I když v regionu dominují tuzemští hosté, doufáme, že zvyšující se trend zahraničních hostů bude pokračovat. S našimi regionálními partnery na tom budeme intenzivně pracovat,“ uvedl v tiskové zprávě Středočeského kraje ředitel Středočeské centrály cestovního ruchu (SSCR) Jakub Kulhánek.

Rekordní návštěvnost zaznamenal kraj také v zimních měsících. Podle údajů Českého statistického úřadu (ČSÚ) přijelo do středních Čech v prvním čtvrtletí letošního roku celkem 204 tisíc návštěvníků, meziročně o 18,5 tisíc více. O pětinu se zvýšil také počet přenocování.

Střední Čechy mají co nabídnout, například vodní plochy

„Rostoucí čísla návštěvnosti našeho kraje jsou důkazem toho, že Střední Čechy mají co nabídnout. Současně je to pro nás signál o tom, že se nám daří prostřednictvím naší Středočeské centrály cestovního ruchu propagovat krásy našeho kraje a turisty do regionu přitáhnout. Oproti roku 2019 přijelo ve stejném období do středních Čech letos dokonce o 25 procent více hostů, což je zároveň nejvíce od roku 2012 a já pevně věřím, že čísla nadále porostou,” dodal v tiskové zprávě radní pro oblast kultury, památkové péče a cestovního ruchu Středočeského kraje Václav Švenda (TOP 09).

A aby stoupající trend návštěvnosti pokračoval, rozhodla se centrála cestovního ruchu odstartovat novou letní kampaň zaměřenou na aktivní trávení volného času u vody nebo přímo na ní. Základní myšlenka pracuje s vtipným dvojsmyslem, na který poukazuje už název kampaně Pustit k vodě. Myšlenku přibližuje tisková zpráva SCCR.

Základem kampaně je dvojsmysl

„V kampani využíváme copywriterskou hříčku, která nese jasné sdělení – zbav se starostí, uvolni se a vyraz do středních Čech s partnerem, rodinou, se psem, prostě s kýmkoliv. Věříme, že má potenciál stát se zapamatovatelným sloganem spojeným se zážitky na vodě a okolo ní. Tón kampaně je hravý, uvolněný, plný slovních obratů a dvojsmyslů,“ doplnila za SCCR Karolína Kratochvílová, která stojí za kreativou produktu.

Kampaň bude na návštěvníky promlouvat letos a příští rok od května do září v online prostředí, tištěné inzerci i pomocí video a audio spotů. Další informace a praktické tipy na výlety, služby a zážitky na vodě nabídne web pustitkvode.cz. Zároveň materiál navazuje na hlavní komunikační témata SCCR i agentury CzechTourism pro následující dva roky, kterými je aktivní trávení volného času. Střední Čechy se tak představí jako destinace ideální pro pohyb.

Středočeský kraj má nejdelší síť vodních cest

A právě voda nabízí ve Středočeském kraji ideální podmínky. Díky splavné Labsko-vltavské vodní cestě totiž kraj disponuje nejdelší sítí vodních cest v republice. „Dokonce tím překonáváme známý produkt Baťův kanál a je zde i potenciál konkurovat zahraničí – v Holandsku a Francii je již mnoho let rekreační plavba velmi oblíbený způsob trávení dovolené. Vodní nádrže Slapy a Orlík nabízejí široké možnosti trávení vícedenní dovolené, provozování vodních sportů a koupání. Obdobně je tomu také na polabských pískovnách,” dodal radní Václav Švenda.

Vodácky oblíbená tradice spojená s trampingem je ve středních Čechách ideální také na řekách Sázava a Berounka, kde je k dispozici velké množství kempů a půjčoven. Nechybí ani zajímavé turistické cíle spojené s vodou, například Námořní muzeum ve Veletově, Muzeum Vltavanu v Davli nebo Vodácké muzeum ve Zruči nad Sázavou.

Plavební správa a policie se zaměřují na bezpečnost

A zatímco Středočeský kraj láká k vodě, Státní plavební správa (SPS) vloni obnovila preventivní vzdělávací kampaň na odkazu sportnavode.cz. Veřejnosti tak znovu připomněla moderní a oblíbené vodní sporty, jako jsou vodní skútry, jetsurfy, wakeboardy, paddleboardy nebo vodní lyžování. Kromě samotného představení sportu neopomněla ani bezpečnost. Vyplývá to z Analýzy plavební sezóny roku 2023.

V preventivních akcích pod názvem Bezpečně u vody pokračovala v loňském roce také Policie České republiky. Kromě dozorů zaměřených na kontroly a sankcionování vůdců plavidel také vzdělávala a připomněla zásady bezpečnosti plavebního provozu vyplývající z kampaní. Nejdůležitější je být vidět, být opatrný a ohleduplný.

Tagy

Speciály

Kudy kráčel zločin
Tajnosti slavných