Středočeský kraj si pochvaluje kampaň na podporu cestovního ruchu

30. 10. 202508:55
Středočeský kraj si pochvaluje kampaň na podporu cestovního ruchu
foto: Vít Hassan pro PrahaIN.cz/Chrám svaté Barbory v Kutné Hoře

Středočeská centrála cestovního ruchu (SCCR) představila v letošním roce komplexní kampaň na podporu cestovního ruchu, jejímž cílem bylo oslovit české i zahraniční návštěvníky a ukázat, že střední Čechy jsou celoroční atraktivní destinací pro všechny. Ačkoli propagace kraje ještě nekončí, je jasné, že kampaň měla úspěch.

Velký důraz je ve středních Čechách kladen na vodu. Ostatně už vloni spustila SCCR letní kampaň s názvem Pustit k vodě, která i letos návštěvníky od května do září nabádala k návštěvě vody a jejího okolí. Koncept se letos dle informací z tiskové zprávy promítl do billboardů u silnic i vizuálů v příměstských vlacích, stanicích metra nebo veřejných místech v centrech měst. Kampaň prý vidělo přes 2,5 milionu lidí.

„Kreativa pracovala s fotografiemi a motivem uvolnění, klidu a zážitků. Produkt Pustit k vodě byl podpořen také kampaní na rádiu Evropa 2 nebo videospoty v pořadu Minutka z vody s Vávrou Hradilkem v České televizi,“ uvedla ve zprávě Veronika Štičková, vedoucí marketingového oddělení SCCR. Další informace a praktické tipy na výlety, služby a zážitky na vodě nabídl web pustitkvode.cz.

SCCR lákala také na kulturu, pomohli influenceři

Voda ale nebylo jediné téma, které mělo návštěvníky do středních Čech přilákat. SCCR se letos zaměřila také například na propagaci hudebních míst spjatých s Bedřichem Smetanou nebo Antonínem Dvořákem. Od května do října se pod názvem Středočeské kulturní léto podpory dočkalo přes 70 kulturních akcí, které přilákaly na 7 tisíc návštěvníků. Šlo například o divadla pod širým nebem, koncerty nebo letní kina.

Široké publikum na sociálních sítích měli za úkol oslovit také čeští influenceři. „Letos jsme zapojili Úžasná místa, která na Instagramu dlouhodobě inspirují k objevování krás Česka, i oblíbené Kluky z Prahy, kteří v listopadu představí své tipy na výlety „za město veřejnou dopravou“. Cyklo nadšenec Michal Kamermeier ukázal region z pohledu cykloturistiky, zatímco Lukáš Hejlík se svou Gastromapou upozornil na gastro tipy a lokální podniky středních Čech,“ přiblížila v tiskové zprávě Štičková.

Cílem jsou i zahraniční návštěvníci

Až do konce listopadu pokračuje online videokampaň ve spolupráci s CzechTourism, která na sociálních sítích a Youtube promlouvá k obyvatelům Nizozemí, Belgie, Maďarska, Velké Británie, Dánska, Švýcarska, Německa, Rakouska či Polska. Každoročně tato kampaň zaznamenává vysoký dosah, miliony zobrazení a zvýšenou návštěvnost destinačního webu strednicechy.cz.

Video spoty a polepy s reklamou středních Čech byly od června do října k vidění také na bratislavském autobusovém nádraží Nivy, kde si jich mohlo všimnout více než 20 milionů cestujících.

„Zahraniční návštěvníky, především z okolních zemí, lákáme do regionu dlouhodobě. Nejpočetnější skupiny turistů k nám tradičně míří ze Slovenska, Německa, Polska a Rakouska. Pozitivním trendem je, že zájem roste napříč trhy. Například u Slovenska sledujeme stabilní nárůst v posledních letech, stejně tak u návštěvníků z Velké Británie a Severního Irska,” vysvětlil v tiskové zprávě Jakub Kulhánek, ředitel Středočeské centrály cestovního ruchu.

Turisty přitáhla videohra

Středočeský kraj letos těžil také z obrovského úspěchu videohry Kingdom Come: Deliverance II z dílny Warhorse Studios. Jak SCCR uvedla v tiskové zprávě z letošního července, do centra pozornosti se díky hře dostala Kutná Hora, obec Suchdol nebo Státní hrad Trosky. V jarních měsících roku 2025, tedy od dubna do června, vzrostla návštěvnost těchto míst o desítky procent. Nejvíce návštěvníků bylo z generace Z, tedy mladších 25let.

„Kingdom Come: Deliverance je skvělým příkladem toho, jak může herní svět inspirovat skutečné cestování. Hráči – z Česka i ze zahraničí – mají stále větší chuť navštívit místa známá z děje hry,” doplnil tehdy ve zprávě Jakub Kulhánek.

Tagy

Speciály

Kudy kráčel zločin
Tajnosti slavných