„Tohle jsem nezažila, ostuda.“ Pražské letiště mělo další problém

02. 07. 202405:44
„Tohle jsem nezažila, ostuda.“ Pražské letiště mělo další problém
foto: Georgi Bidenko, PrahaIN.cz/Letiště Praha

Stovky lidí v neděli očekávaly přílet z Tuniska do Česka. Do Prahy turisté cestovali lety QS 2839 a 2845 společnosti Smartwings. V Praze po příletu nastaly problémy s logistikou, lidé museli několik hodin čekat na kufry, pak se ovšem dozvěděli, že je tentýž den nedostanou. „Létám dvacet let a tohle jsem nezažila,“ kroutí hlavou jedna z cestujících, která žije mimo metropoli.

Server PrahaIN.cz kontaktovala sama a reagovala na to, že redakce se o letiště zajímá dlouhodobě.

„Naše letiště, Praha je srdce Evropy a taková ostuda? Byli tam i Japonci a říkala jsem si, co si pomyslí?“ kroutí hlavou.

Když stovky cestujících přistály, přišly problémy s odbavením.

„Hodina, hodina a půl, hodina dvě, kufry nikde. Pak už to někdo nevydržel a šel k reklamacím, kde visel plakát, na kterém byly informace, že se může stát, že nám nevydají kufry. Proč nás ale neinformovali hned? Abychom nečekali a podali si reklamaci. Ale nechali nás čekat dvě hodiny. Do toho tam byli staří lidé, děti, začali jsme se tedy ptát, co se děje,“ popisuje cestující.

Podle ní jim bylo nejprve řečeno, že zařízení na odbavení kufrů nefunguje.

Cestující rozčílilo lhaní

„Lhali. Všechno fungovalo. Pak jsme se dozvěděli, že nejsou lidé, nemají zaměstnance a nejsou to schopní udělat. To bych možná byla ochotná pochopit, ale zaráží mě, že shodou okolností moje známá letěla z Bulharska tři hodiny po nás, pak mi volala, jestli jsem už doma. Ona byla, zatímco já ještě na letišti. Shodou okolností také letěla se Smartwings, takže bych neřekla, že byl problém na jejich straně, ale šlo o problém letiště,“ přidává.

Společnost Smartwings potvrzuje, že odbavení cestujících je vždy v kompetenci pozemní odbavovací společnosti na příslušném letišti.

„Vzniklá situace je dle nás důsledkem celkové aktuální situace v leteckém sektoru, na kterou jsme upozorňovali včera ve svém prohlášení. Nárok na kompenzaci v těchto případech nevzniká, legislativa toto neupravuje,“ popisuje Vladimíra Dufková.

Smartwings, ilustrační foto. Zdroj: PrahaIN.cz

Žena, se kterou redakce hovořila, se z letiště dostala v 23 hodin. Přílet byl přitom naplánovaný na šestou hodinu odpoledne. Jak ale sama říká, takové věci dokáže pochopit, vadí jí lhaní a celková neinformovanost cestujících.

„Nikdo vám nepodá žádné informace. Na reklamacích jsem pracovnice litovala, lidé jim nadávali, oni za nic nemohou. Kdyby to řekli na rovinu: jeďte domů, tak to chápu. Vystáli jsme si ještě další frontu, abychom měli potvrzení, a údajně mi kufr do čtyř dnů přivezou domů,“ kroutí hlavou.

„Tam byl takový chaos, že i prarodiče, co čekali venku, prošli pasovkou bez pasu a řekli, že tam zkrátka mají vnouče. Chaos byl opravdu velký, to bylo neskutečné, dva Japonci na to koukali jak z jara, ty si museli říkat, jaká je tady úroveň, ostuda, všichni jsme bez kufrů,“ dodává.

Letiště na náš dotaz reagovalo krátce a veřejnosti se omluvilo. Zároveň také potvrdilo nedostatek pracovníků.

„Na Letišti Václava Havla Praha může docházet ke zpoždění vykládky zavazadel na příletu. Důvodem jsou častá zpoždění letů, nárazový nedostatek pracovníků nakládky zejména ve špičkách i přetíženost letového provozu. Za případné komplikace se omlouváme,“ uvedla mluvčí Klára Divíšková.

Tagy

Speciály

Kudy kráčel zločin
Tajnosti slavných