foto: Rudolf Komár pro PrahaIN.cz/Karlův most
Ve třetím kvartálu letošního roku do českého hlavního města přijelo více než 2 145 000 turistů. Když toto číslo porovnáme s údaji za stejné období minulého roku, zjistíme, že přibylo v Praze dokonce patnáct procent návštěvníků.
Vyplývá to nejnovějších dat, která v tiskové zprávě zveřejnila společnost Prague City Tourism.
Do metropole zamířilo i mnohem více turistů z USA a z Asie. Těch prvních bylo ve třetím kvartále více než 140 tisíc, těch z asijských zemí téměř 220 tisíc. K nárůstu počtu turistů z Asie přispělo i znovuzavedení pravidelných a přímých leteckých linek do Soulu a do Tchaj-peje.
V letních měsících ale stoupl i počet českých návštěvníků metropole. Těch přijelo do Prahy 400 tisíc a oproti letnímu období roku 2019 se jedná o nárůst o 32 procent.
„Jsem velmi rád, že se cestovní ruch v Praze mění k lepšímu a daří se ho korigovat tak, aby co nejméně zatěžoval místní obyvatele. Přispívají k tomu nejen osvětové kampaně, ale také systematické cílení na jiný typ cestovatelů. I to podporuje fakt, že se město zavázalo k tomu, že 50 procent z výnosu z poplatku z pobytu vrací zpátky do rozvoje udržitelného turismu v metropoli,“ říká k potěšujícím číslům v tiskové zprávě náměstek primátora Jiří Pospíšil (TOP 09).
Pokud sečteme počty turistů za celých prvních devět měsíců tohoto roku, dostaneme se k číslu téměř 5,5 milionu. I tato čísla stoupají, přesto ale nedosáhla předcovidové úrovně. Zatím tvoří 91 procent původních čísel z roku 2019.
Nejpočetnější zastoupení mezi návštěvníky mají stále občané Německa, USA, Velké Británie, Slovenska a Polska. Výrazně a setrvale však stoupá počet domácích turistů.
Psali jsme
Návštěvníci Prahy si mohou z české metropole odvézt kousek pražské podzemní dráhy. Zdejší metro je známé nejen svoji bezpečností, čistotou, ale…
Průměrný návštěvník prožije v české metropoli 2,2 až 2,3 noci a za jednu noc zaplatí v průměru 126 eur.
„Pro nás není cílem, aby do metropole přijelo co nejvíce turistů, ale abychom zvýšili útratu na jednoho turistu, a abychom nepodporovali zatěžování památkové rezervace. Důležité je, že se také mění skladba turistů,” vysvětluje místopředsedkyně Prague City Tourism Jana Adamcová.
Daří se tak výrazně snižovat počet turistů, kteří se oddávají takzvané večírkové turistice. V současné době Prague City Tourism cílí kampaň na náladu vánoční české metropole.