Turisty do Prahy bude v létě lákat tanec

29. 05. 202408:53
Turisty do Prahy bude v létě lákat tanec
foto: Rudolf Komár pro PrahaIN.cz/Karlův most

Na letní dovolenou v Praze láká nová kampaň destinační organizace Prague City Tourism, která se i letos snaží oslovit zejména kulturně orientované návštěvníky. Tváří letní kampaně pro letošní rok je tanečník Kristian Mensa, jehož úkolem je představit nový olympijský sport break dance.

Marketingové kampaně městské firmy Prague City Tourism se poslední tři roky snaží měnit strukturu návštěvníků hlavního města, nabízí například nové zajímavé návštěvnické cíle. Praha se tak prý zbavuje nálepky levné destinace a láká bonitní klientelu, která přijíždí s hlubším zájmem o město, kulturu nebo bohatou gastronomickou scénu.

Jak vyplývá z dat Českého statistického úřadu (ČSÚ), v loňském roce přijelo do Prahy 7.437.897 turistů, tedy asi o 22 procent více než v roce 2022 a o 8 procent méně než před pandemií covidu v roce 2019. Nejvíce návštěvníků bylo z Německa, USA a Velké Británie. Čeští návštěvníci tvořili asi pětinu, do Prahy jich přijelo asi 1,6 milionů. Praha zároveň zaznamenala nejvyšší meziroční nárůst obsazenosti ve srovnání s dalšími evropskými městy.

Turisty letos osloví tanec break dance

Letos mají oslovovat turisty kampaně s názvy V Praze jako doma a Prague 2024. Ústředním motivem je dle tiskové zprávy společnosti Prague City Tourism nový olympijský sport break dance, který bude mít letos v Paříži premiéru. Seznámí s ním tvář kampaně, tanečník Kristian Mensa.

„Prahu s hrdostí prezentujeme prostřednictvím pražských umělců. Tváří letošní kampaně je talentovaný tanečník break dance Kristián Mensa, který svou choreografií složil poctu break dance jako novému olympijskému sportu,“ uvedla ve zprávě místopředsedkyně představenstva Prague City Tourism Jana Adamcová.

Režisérem spotu je Luboš Rezler a o hudbu se postarali Michal Pelant a Charlie One. „Je pro nás stěžejní, abychom Prahu prezentovali jako prémiovou, avšak bohémskou metropoli a byla zajímavá jak pro domácí, tak zahraniční klientelu. Velké dík patří Správě Pražského hradu, že nám umožnila natáčení i v běžně nedostupných prostorách Pražského hradu, které bezpochyby patří k prezentaci Prahy, a tím tyto cíle naplnit,“ dodal předseda představenstva Prague City Tourism František Cipro.

Pokračují i další kampaně

Kromě toho pokračují i další kampaně, například celoroční Enjoy Respect Prague, která informuje o pravidlech a kultuře chování ve městě. Přináší deset pravidel, která je nutné dodržovat, aby v historickém centru mohli fungovat jak turisté, tak i místní obyvatelé. Dotýká se například konzumace alkoholu na veřejnosti nebo dodržování nočního klidu. Veškeré marketingové kampaně financuje město z vybíraných poplatků za pobyt. Prezentaci Prahy tak platí sami turisté.

Už od roku 2020 funguje také internetový portál www.vprazejakodoma.cz prezentující program podpory cestovního ruchu s názvem V Praze jako doma. Jeho původním cílem bylo zmírnění dopadů koronavirových opatření na turismus v hlavním městě. Dnes slouží zejména jako kampaň určená Čechům a obyvatelům sousedních států.

Středočeský kraj láká k vodě

Svou letošní marketingovou kampaň na léto už představil také Středočeský kraj. Ten navštěvují tradičně spíše čeští turisté, letos mají zamířit k vodě. Základní myšlenka pracuje s vtipným dvojsmyslem, na který poukazuje už název kampaně Pustit k vodě. Myšlenku přibližuje tisková zpráva Středočeské centrály cestovního ruchu (SSCR).

„V kampani využíváme copywriterskou hříčku, která nese jasné sdělení – zbav se starostí, uvolni se a vyraz do středních Čech s partnerem, rodinou, se psem, prostě s kýmkoliv. Věříme, že má potenciál stát se zapamatovatelným sloganem spojeným se zážitky na vodě a okolo ní. Tón kampaně je hravý, uvolněný, plný slovních obratů a dvojsmyslů,“ doplnila za SCCR Karolína Kratochvílová, která stojí za kreativou produktu.

Střední Čechy zaznamenávají rekordní návštěvnost

Kampaň bude na návštěvníky promlouvat letos a příští rok od května do září v online prostředí, tištěné inzerci i pomocí video a audio spotů. Další informace a praktické tipy na výlety, služby a zážitky na vodě nabídne web pustitkvode.cz. Zároveň materiál navazuje na hlavní komunikační témata SCCR i agentury CzechTourism pro následující dva roky, kterými je aktivní trávení volného času. Střední Čechy se tak představí jako destinace ideální pro pohyb.

Za loňský rok přijelo do středních Čech 1,33 milionu hostů. Meziročně asi o 14,5 procent více. Z toho zahraničních návštěvníků bylo 272 tisíc. Rekordní návštěvnost zaznamenal kraj také v zimních měsících. Podle údajů ČSÚ přijelo do středních Čech v prvním čtvrtletí letošního roku celkem 204 tisíc návštěvníků, meziročně o 18,5 tisíc více. O pětinu se zvýšil také počet přenocování.

Tagy

Speciály

Kudy kráčel zločin
Tajnosti slavných