U nádraží v Braníku vyroste nová obytná čtvrť a tramvajová vozovna

11. 09. 202220:32
U nádraží v Braníku vyroste nová obytná čtvrť a tramvajová vozovna
foto: mapy.cz/Pozemek v Baraníku, kde se plánuje nová výstavba

Pražský magistrát připravuje developerský projekt na místě nevyužívaných ploch parkoviště a tramvajové smyčky v sousedství branického nádraží. Jeho součástí má být nejen bydlení, ale také nový dopravní uzel. Lokalita byla vybrána jako ideální pro vznik nové tramvajové vozovny, kterých je s rozvojem nových tramvajových tratí v Praze nedostatek.

Budoucí výstavba bude podle informací na webových stránkách magistrátu společným projektem Dopravního podniku Praha (DPP) a Pražské developerské společnosti (PDS). Obě městské společnosti budou mít na starosti i její financování.

Z pohledu dopravní dosažitelnosti má lokalita vhodnou návaznost na vlakové nádraží Braník a také na automobilový městský okruh a Modřanskou radiálu. PDS proto připraví urbanistickou studii s cílem vytvořit z místa živou čtvrť s důrazem na její využitelnost jako přestupního dopravního uzlu.

Budoucnost patří tramvajím

Plánovaný rozvoj tramvajových tratí v Praze zvyšuje potřebu vzniku nové vozovny pro tramvajové vlaky. Branické pozemky, jež má ve správě PDS, mají vhodnou polohu pro tramvajové linky zajišťující jižní území města, a to i s ohledem na probíhající stavbu tramvajové trati do Libuše s prodloužením do Nových Dvorů, plánovanou tramvajovou trať do Komořan, ale také prodloužení tramvaje z Holyně do Slivence. K propojení linek na obou vltavských březích zásadně přispěje tramvajový Dvorecký most, který se začne stavět již v letošním roce.

„Vzhledem k intenzivnímu rozvoji tramvajové sítě, který se v posledních desetiletích odehrával zejména v jižní části města, musíme posílit parkovací kapacity pro tramvaje, aby nesmyslně nejezdily mnoho kilometrů přes celé město. Právě jižní sektor města má nejdelší zátahy do vozoven, který se díky prodlužováním tramvajových tratí ještě prodlouží, čímž by noční zátah reálně nastával už v čase výjezdu ranních tramvají,“ komentuje Adam Scheinherr, náměstek pražského primátora pro oblast dopravy.

Základním kritériem pro rozhodování o umístění nové vozovny byly pozemky ve vlastnictví hlavního města či Dopravního podniku a zároveň v blízké návaznosti na existující tramvajovou trať.

Pražská developerská společnost

PDS je příspěvkovou organizací Hlavního města Prahy. Jejím primárním posláním je zhodnocení městských pozemků a výstavba především projektů dostupného nájemního bydlení. Na jejich přípravě spolupracuje s Institutem plánování a rozvoje hlavního města Prahy a s příslušnými orgány městské správy a samosprávy. Svoji činnost zahájila v květnu roku 2020.

Tagy

Speciály

Kudy kráčel zločin
Tajnosti slavných