Ukrajincům pomáhá virtuální asistentka. Pokud selže, pomůže člověk
foto: Vít Hassan, PrahaIN.cz/Uprchlíci z Ukrajiny
Ministerstvo vnitra (MV) zřídilo takzvaného „voicebota“ pro ulehčení nasazení operátorům infolinky s často se opakujícími dotazy. Získalo ho na dobu trvání uprchlické krize od soukromé společnosti.
Jak informuje web Ministerstva vnitra, virtuální asistentka je prozatím nasazena v nočních hodinách.
Občanům Ukrajiny, kteří se dovolají na infolinku s telefonním číslem 974 801 802 dokáže pomoci s vyřízením nejčastějších dotazů souvisejících například s pobytem v České republice nebo nabídek ubytování. Virtuální asistentka hovoří pochopitelně česky i ukrajinsky.
Ministerstvu vnitra voicebota na jeden rok bezplatně poskytla společnost nabízející služby nejen v oblastech digitálních technologií.
„Při rozhovoru s Irenou téměř nepoznáte, že nemluvíte s člověkem. Nám to ale obrovsky pomůže, a to především v nočních hodinách, kdy je počet hovorů na linku nižší a je složitější infolinku personálně obsadit. Je to další krásná ukázka pomoci soukromého sektoru,“ říká ministr vnitra Vít Rakušan.
V případě, že si voicebot s požadavkem volajícího nedokáže poradit, nabídne mu přepojení na živého operátora.
Nových uprchlíků za víkend ubylo
Pražští hasiči uvedli na Twiteru, že v neděli bylo v Praze odbaveno 1072 osob, ubytování bylo zajištěno pro 108 osob, u tří z nich tři v režimu nouzového přístřeší. K odbavení na jiná Krajská asistenční centra bylo autobusy převezeno 60 osob.
O den dřívě odbavilo vyšehradské centrum celkem 825 uprchlíků z Ukrajiny. Od svého vzniku pak krajské asistenční centrum pomoci odbavilo celkem 58.524 osob.
Psali jsme
Pražský krizový štáb v pátek zasedl, aby projednal současnou situaci v metropoli týkající se uprchlíků. Na tiskové konferenci zástupci uvedli,…
Tagy
Speciály