V Bubenči vznikne drážní promenáda do Stromovky, vlaky se schovají do podzemí
foto: spravazeleznic.cz/Vizualizace zahloubení trati v Bubenči
Na svém zasedání v pondělí 12. prosince pražští radní schválili memorandum o společném postupu týkající se využití pozemků v Bubenči, které se v rámci modernizace železniční trati z Masarykova nádraží směrem na Kladno uvolní díky jejímu zahloubení pod zem. Na území v koridoru trati za stadionem Sparty směrem ke Stromovce vznikne zelený pás, pěší promenáda a cyklostezka.
Jak uvádí magistrát ve své tiskové zprávě, na společném postupu se Hlavní město Praha dohodlo se Správou železnic a Městkou částí Praha 7 a všechny zúčastněné strany schválily příslušný dokument v podobě memoranda o společném postupu ve vztahu k budoucímu využití pozemku.
Podle plánů má být část železniční trati v úseku od západní hrany parku Stromovka vedena hloubeným tunelem kopírujícím stávající trasu. Uvolní se tak podstatná část povrchu příslušného pozemku parc. č. 670/16, což sebou přináší možnost pro vytvoření zeleného pásu a vybudování pěšího propojení a cyklostezky mezi Královskou oborou a Letenskou plání.
Vizualizace budoucí podoby okolí zahloubené stanice Praha-Dejvice / foto: spravazeleznic.cz
Předpokládá se i následné prodloužení propojení s dopravním uzlem v okolí stanice metra Hradčanská.
Modernizace trati Praha – Kladno
Železniční připojení Letiště Václava Havla na modernizovanou trať mezi Prahou a Kladnem je jedním z nejrozsáhlejších připravovaných infrastrukturních projektů v ČR. Nově by měla být uvedená trať v celém úseku dvoukolejná a elektrifikovaná, ve špičce tak na ni bude možné vypravit až šest párů osobních a spěšných vlaků za hodinu.
Na Letiště Václava Havla povede nově vybudovaná odbočka ze stanice Praha-Ruzyně. V rámci projektu se železniční infrastruktura rozroste o šest nových zastávek a v Praze nabídne přímé přestupy na všechny linky metra.
Mapa jednotlivých úseků modernizace tratě Praha - Kladno / foto:cspravazeleznic.cz
Rozsáhlý projekt modernizace trati připravuje Správa železnic a je rozdělen zhruba na desítku dílčích staveb. Aktuálně se nacházejí v různém stupni příprav, s jejich postupnou realizací se počítá v letech 2023 až 2029.
Tagy
Speciály