foto: Bára Richterová, PrahaIN.cz/Modré nákupní košíky v Lidlu
Když nám před půl rokem psala zákaznice Lidlu v OC Bořislavka na Praze 6, že odmítla vložit svůj nákup do košíku, protože byl silně znečištěn, prvně jsme si mysleli, že přehání. Do obchodu jsme se vypravili sami a zjistili, že koše jsou opravdu špinavé. Stejného problému jsme si všimli i nyní, v supermarketu na Vinohradské ulici byly modré nákupní košíky ještě odpudivější.
Do supermarketu Lidl u stanice metra Želivského vyráží lidé spíše na menší nákupy. Obchod nemá parkoviště a je umístěn na rušné ulici. V okolí je nemocnice a řada kanceláří.
Kdo jde na menší nákup, zpravidla volí modrý koš na kolečkách. Najít ten, který nemá ulomené madlo, je častokrát oříšek.
My do obchodu vyrazili v pátek těsně po otevření a hned jsme si všimli skrumáže u zmíněných modrých košíků.
Psali jsme
Nepřehání? To byla první myšlenka, když se na server PrahaIN.cz obrátila zákaznice Lidlu v OC Bořislavka v Praze 6. Postěžovala si, že prodejce…
Tam svůj nákup nedám
Lidé se jimi přehrabovali, aby našli ten, kterého se alespoň trochu neštítí.
„To je hrozný, do toho přece nemůže dát nákup. Štítím se to i vyndat,“ zaslechli jsme paní, která dávala na stranu jeden z košů.
V něm bylo nahnilé rajče. V dalším obal od zmrzliny, zbytky čokolády rozmazané po dně. V dalším koši byl nespočet papírů, letáku a obalů. V dalším někdo zapomněl posmrkaný kapesník a kelímek od kávy. Špinavé byly i malé vozíky pro děti.
Shnilé rajče v košíku. Autor: PrahaIN.cz
Paní jsme se ptali, zda je to standardní.
„Je to skoro vždycky. Lidé to tam prostě vyhodí, nechají to tam a nikdo to neuklidí. Normálně nákup nosím v rukách, ale dneska jdu pro víc věcí. Nedovedu si představit, že bych do koše dala třeba pečivo nebo čerstvý ovoce,“ řekla nám.
Čistíme pravidelně
Nakonec si vzala klasický velký vozík. Ty bývají čistší než menší plastové.
Zákazníci si koše zřejmě pletou s odpadkovými koši, povzdechla si obsluha prodejny.
Může to souviset i s tím, že Lidl před časem zrušil klasické odpadkové koše na směsný odpad a zavedl koše na tříděný odpad, které jsou za pokladnami. Pro někoho je tak jednodušší nechat zbytky v košíku.
Prodavačka v Lidlu nám sdělila, že košíky čistí pravidelně. Jak moc pravidelně, to jsme se ale nedozvěděli.
Ohledně frekvence mytí jsme se obrátili i na tiskové oddělení, to nám ale svoji odpověď nezaslalo.