foto: Jakub Mračno, PrahaIN.cz/Památkáři na plošině zkoumají stav Staroměstské mostecké věže.
Přesně tak by se měli cítit turisté. Podle radního Jiřího Pospíšila (TOP 09) je to i motto reklamní kampaně, na kterou nyní hlavní město navýší finanční prostředky. Jde o dalších osm a půl milionu korun. Tyto informace zazněly po pondělním zasedání Rady hlavního města Prahy.
„V Praze máme více českých turistů než těch zahraničních,“ překvapil Pospíšil přítomné novináře a vysvětlil, že právě na tuzemské návštěvníky se bude reklama soustředit. Poznamenal přitom, že s myšlenkou reklamní kampaně V Praze jako doma už přišlo minulé vedení hlavního města.
„Rádi bychom dosáhli letos osmdesátiprocentní návštěvnosti ve srovnání s předcovidovým obdobím,“ řekl Pospíšil. A dodal, že všechna čísla se odvíjejí od roku 2019, kdy v tomto roce před pandemii dosáhl počet návštěvníků metropole čísla 8,5 milionu osob.
Psali jsme
Kdo šel v poslední době centrem Prahy, téměř jistě si jich všiml. Lidé s červenou vestou a červeným deštníkem. Občas jen postávají, jindy zvou,…
„Věříme, že letos dosáhneme 80 procent této hodnoty a s každým dalším rokem ji budeme zvyšovat. Na konci volebního období chceme dosáhnout předcovidových čísel,“ nastínil budoucnost cestovního ruku ve městě radní Pospíšil.
Podle Pospíšila je ale ekonomický přínos už teď téměř srovnatelný s dobou před pandemii. „Návštěvníci v hlavním městě totiž zůstávají déle a více tady utracejí,“ objasňoval ekonomický optimismus Pospíšil.
V poslední době se v metropoli zvýšil i poplatek za ubytovací služby turistů. Ti zde za jednu noc nově platí 50 korun oproti původním 21 korunám. Město se s Asociací hoteliérů dohodlo na tom, že část z těchto financí bude Praha vracet do reklamy, aby přilákala více návštěvníků.
Nová podoba kampaně spatří světlo světa na přelomu dubna a května letošního roku, ještě před začátkem hlavní turistické sezony. Bude zaměřena nejen na venkovní billboardy, ale půjde i o tištěnou reklamu.
Metropole chce také v budoucnosti otevřít pro návštěvníky řadu dalších turistických lákadel. Radního Pospíšila například překvapila obrovská návštěvnost pražských věží. Město jich má ve správě celkem osm a každou z nich navštívilo více než sto tisíc návštěvníků. Jen tak pro zajímavost, návštěvnost rozhledny Petřín dosahuje každoročně hodnoty 400 tisíc osob.
Už brzy hlavního město chystá otevření expozice Pražského podzemí.