foto: Jan Holoubek, PrahaIN.cz/Penny v ulici Hradecká
Říká se, že správná reklama má upoutat. To se rozhodně Penny Marketu povedlo. Téměř každého zaujala kampaň, kde hlavní roli hraje naditý ženský dekolt.
Kampaň s názvem Akce, jak si račte přát běží jak na billboardech, tak v televizích, kde mnohým hned nedošlo, že když supermarket inzeruje prsa v akci, nejde o ta kuřecí, nýbrž o silikonová.
Penny v rámci své soutěže přineslo i další netradiční výhry. Zákazníci už jsou zvyklí, že během různých reklamních akcí mohou vyhrát určité položky, které řetězec nabízí ve svém sortimentu. Nejinak je tomu i nyní, jen počet balení, které může kupující vyhrát, je nečekaný. Jednou z možných výher je totiž 99 balení toaletního papíru či stejný počet balení slaných brambůrků či bílého vína.
Soutěží se ale také o nákupní košík zdarma. Zákazník jeden vozík naplní zbožím podle svého výběru a druhý se stejnými produkty dostane zcela zdarma, také je možnost vyhrát jednu minutu nakupování zdarma či nechat se na nákup do Penny odvézt limuzínou. Dále lze vyhrát příspěvek na splátku ve výši 30 tisíc korun.
Nová prsa od Penny Marketu
Hlavní cenou jsou však silikonová prsa. „Toužíte po změně? Zaplatíme vám úpravu prsou dle vašich představ na renomované klinice – ať už chcete větší nebo menší, postaráme se o to,“ láká Penny v reklamě. Obchodní řetězec na nová prsa od společnosti Perfect Clinic přispěje částkou rovných sto tisíc korun a může je vyhrát pět lidí.
Aby měl zákazník šanci na výhru, stačí nakoupit alespoň za sto korun v období od 2. do 15. ledna, dotyčný pak na webu vyplní formulář s číslem účtenky a hned se dozví, zda vyhrál, nebo ne.
O soutěži hojně debatují spotřebitelé na sociálních sítích, hlavním tématem však nejsou silikonová prsa, ale stížnosti na to, že účtenky nejsou výherní. Jenže výher není moc, celkem půjde o 33 šťastlivců. Penny Market má v České republice téměř 500 poboček a v každé z nich denně nakupují stovky lidí.
Velká odezva
Kampaň je na sociálních sítích vnímána spíše pozitivně, PrahaIN.cz obešla několik poboček řetězce, většina lidí, co platila, čekala na účtenku, aby pak doma mohli zadat její číslo. Žádné negativní reakce jsme nezaznamenali.
„Soutěže jsou vždycky oblíbené, kdo by je neměl rád,“ sdělila nám prodavačka na pobočce na Pankráci. Že lidi soutěž zajímá, potvrzuje obsluha i z dalších poboček řetězce.
Shodně však přiznávají, že se několik lidí již ptalo, zda nejde o vtip, jestli opravdu mohou v Penny Marketu vyhrát nová prsa. Řetězec prý chce své zákazníky pobavit a překvapit. Žádná jiná kampaň se prý nesetkala s takovým ohlasem.
„Před Vánoci všichni řešili naši extrémně výhodnou cenu za Pilsner Urquell - 19,90 korun. Ale teď už bylo po Vánocích a my jsme potřebovali jít mimo běžný sortiment. Tak jsme hledali, co zaujme lidi a co bude zároveň nejzajímavější pro komunikaci. Říkali jsme si: 1+99 toaleťáků, to bude pěkná hromada; limuzínou na nákup, to bude pecka pro sociální média. Ale ukázalo se, na základě všech nevěřících reakcí, že nejvíc hero product jsou silikonová prsa. Jsme v roce 2025, silikonová prsa dávno nejsou tabu a nenesou stigma, naopak. A přesto je tady spousta těch, co mají potřebu to řešit. Co se týče odezvy, u nás na FB, kde je dobře vidět, jak náš zákazník reaguje, máme velmi pozitivní přijetí. Tam nikdo nevede nějaké velké diskuse, prostě se bere, že je to super bláznivá nabídka.
Penny je moderní český diskont, to znamená, že pro nás je vždy prvořadé, aby lidé nepochybovali, že jsme levní a že máme nepřekonatelné akce. Poslední tři roky hledáme způsoby, jak kromě okoukaného ukazování ceny a produktu (tak jak to dělá konkurence) přesvědčíme zákazníka, že Penny je něco víc. Proto vznikla kampaň s Jiřinou Bohdalovou, která kroužkuje zboží v akci (to už běží přes 3 roky), proto jsme vybrali Michala Davida a song na oslavu cenových hitů Kompot, proto nyní spolupracujeme s Michalem Suchánkem a Richardem Genzerem. Pořád jde o stejnou věc, hledáme netradiční cesty jak ukázat, že u nás v Penny jsou super ceny a super nabídky,“ uvedl pro PrahaIN.cz Vít Vojtěch, ředitel strategického marketingu Penny.